Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 07:05
Reklama
Reklama

PKP chce zlikwidować pociągi łączące ziemię kłodzką z Warszawą i Gdynią

Jak poinformował naszą redakcję Grzegorz Oleś, Prezes Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, od grudnia 2022r. PKP INTERCITY chce zlikwidować pociągi łączące ziemię kłodzką z Warszawą i Gdynią. Od stycznia 2021 miasta takie jak Polanica - Zdrój, Kłodzko, Bardo czy Kamieniec Ząbkowicki, po wielu latach przerwy odzyskały bezpośrednie, codzienne połączenia kolejowe z Warszawą, Poznaniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. Wszystko za sprawą wprowadzenia do rozkładu jazdy dwóch pociągów uruchamianych przez PKP INTERCITY TLK ROZEWIE z Polanicy-Zdroju do Gdyni i TLK KORMORAN z Polanicy- Zdroju do Olsztyna p. Katowice, Warszawę.

Autor: KODLK

Jak dodał Grzegorz Oleś, "oba połączenia a zwłaszcza TLK KORMORAN cieszą się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców miast położonych na terenie ziemi kłodzkiej. O połączenia te starał się przez wiele lat Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Niestety z nieoficjalnych informacji, które otrzymują członkowie KODLK wynika, że połączenie z Warszawą i Olsztynem ma zostać zlikwidowane od grudnia 2022! W związku z tym, że pociąg ten ma obieg z pociągiem TLK ROZEWIE do Gdyni to i to drugie bezpośrednie połączenie kolejowe codzienne będzie zlikwidowane! Dla mieszkańców oznacza to ponowne przesiadki i komplikacje w dotarciu do  stolicy czy Trójmiasta!  Co prawda w rozkładzie jazdy pozostanie bezpośrednie połączenie kolejowe Kudowy i Kłodzka z Warszawą oraz Kłodzka z Katowicami na zasadzie kursowania pociągów IC ŚNIEŻKA do Warszawy i TLK WETLINA do Zagórza, ale te pociągi kursują tylko w soboty i niedziele. To skandal, zwłaszcza że pociągi charakteryzują się dobrą frekwencją i jeżdżą dopiero od stycznia 2021. Dodatkowo zostały uruchomione w czasach Pandemii COVID-19 która dla transportu zbiorowego okazała się dość bolesna i odbiła się w znacznym stopniu na podróżowaniu. Połączenia są o tyle ważne, że uzupełniają i tak słabą ofertę pociągów regionalnych na linii 276. Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie dwóch par połączeń relacji Jelenia Góra- Warszawa przez Kłodzko, Paczków, Otmuchów, Nysę ale to dopiero od rozkładu jazdy 2024/25, a w stronę Trójmiasta pociągi Praga- Gdynia p. Kłodzko od rozkładu jazdy 2023/24. Do tej pory pociągi TLK KORMORAN TLK ROZEWIE  mogłyby nadal kursować, jak obecnie. Zabieranie tych połączeń spowoduje po raz kolejny odpływ pasażerów na linii kolejowej 276! Likwidacja połączeń jest tym bardziej niezrozumiała w sytuacji, kiedy Ministerstwo Infrastruktury ma te pociągi w planach na rozkład jazdy 2022/23- natomiast PKP INTERCITY planuje ich likwidację. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zamierza o sprawie poinformować wszystkie dolnośląskie i opolskie media, jak również zaangażować w sprawę samorządy i władze województw opolskiego i dolnośląskiego Jedno jest pewne- pociągi do Warszawy i Gdyni na lk 276 muszą pozostać!"


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: FrancTreść komentarza: 100 tyś. potencjalnych klientów... Czy oni będą mieć pracę i pieniądze na zakupy? Tyle klientów to też tyle miejsc pracy - czyż nie?Data dodania komentarza: 22.12.2024, 10:51Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: eko.obywatelTreść komentarza: Skandynawskie gminy (wzorzec dla całej Europy) odpowiadają za zbiórkę i przetwarzanie odpadów pochodzących z gospodarstw domowych i mają obowiązek finansować tę działalność z opłat od mieszkańców (ustawowa zasada pokrycia kosztów). Dla uzyskania lepszej logistyki i korzyści ekonomii skali, większość gmin w krajach skandynawskich zorganizowanych jest w tym celu w związki komunalne. Gminy skandynawskie są właścicielami większości zakładów przetwarzania odpadów komunalnych które działają na zasadzie non profit i gminy mają swobodę w sposobie organizacji selektywnej zbiórki” (cytat z Portalu Samorządowego). Czy po niemieckich czy też szwedzkich, duńskich, norweskich czy austriackich gminach jeżdżą śmieciarki zagranicznych czy też prywatnych firm pracujących w branży odpadów komunalnych i wożą je do lodziarskich „instalacji”? NIE – BO PILNUJE SIĘ TAM DLA DOBRA OBYWATELI NATURALNEGO MONOPOLU SAMORZĄDOWEGO NA WYKONYWANIE USTAWOWYCH ZADAŃ WŁASNYCH SAMORZĄDU W OBRĘBIE ODPADÓW KOMUNALNYCH… Dzięki bezprzetargowemu systemowi „in house” kraje „starej” Unii od dawna mają wystarczającą i sprawną infrastrukturę gminną dzięki której Komisja Europejska wyznacza niemal kosmiczne (jak na nasze dotychczasowe „osiągnięcia”) wymogi odzysku materiałowego odpadów do recyklingu. Dochody z comiesięcznych opłat obywatelskich za śmieci nie służą do budowania zysków prywatnych firm – ale są zasobem finansowym gminy służącym do utrzymania i unowocześniania samorządowego systemu dla gospodarki odpadami. Właśnie dzięki naturalnemu monopolowi gminnemu gdy odpadami zajmują się zakłady użyteczności publicznej działające na zasadzie non profit - możliwe jest osiąganie takich celów. I każda złotówka z obywatelskiej opłaty za odpady domowe (będąca ustawowa daniną publiczną!) jest dochodem samorządu i pozostaje w krajowym systemie finansów publicznych! Pod koniec XX wieku polscy aferałowie uznali, że w naszym kraju nie będzie tak jak w krajach zachodniej Europy gdzie panuje system naturalnego monopolu przedsiębiorstw samorządowych zwany „in house” – u nas postanowiono że wykonywaniem ustawowych zadań gmin w gospodarce odpadami komunalnymi zajmą się operatorzy kręcenia lodów na comiesięcznych opłatach mieszkańców wyłaniani w gminnych przetargach. To dlatego w gminach zachodnioeuropejskich gdzie odpadów domowych jest niemal trzykrotnie więcej na 1 mieszkańca niż u nas, dochody na osobę w rodzinie też wynoszą niemal trzykrotnie więcej - tam comiesięczne obywatelskie opłaty za śmieci są w wielu regionach niższe niż u nas (w przeliczeniu na złotówki)! Oto istota problemu patologii jaka gnębi polską gospodarkę odpadami komunalnymi gdzie większość gmin ogłasza przetargi na wyłonienie prywatnych operatorów kręcenia śmieciowych lodów na comiesięcznych opłatach polskich rodzin za odpady domowe… A jak się szacuje – już w 60 procentach zyski budowane na comiesięcznych opłatach obywatelskich są transferowane za granicę ogałacając nasz polski system finansowy! Oczywiście – rekomunalizacja gospodarki odpadami komunalnymi – to nie tylko potrzeba dokonania implementacji unijnych filarów systemowych do tej dziedziny której wymagania jakościowe określa Wspólnota – jest to potrzeba polskiej racji stanu aby uchronić polskie rodziny przed łupieniem ich kieszeni poprzez comiesięczne opłaty za śmieci finansujące nie potencjał infrastrukturalny samorządu – ale dążenie do osiągania coraz wyższych zysków przez rodzime lub zagraniczne firmy prywatne. Więcej o tym że konieczna jest rekomunalizacja polskiej gospodarki odpadami komunalnymi – czyli implementacja unijnej zasady „in house” (samodzielnego bezprzetargowego wykonywania ustawowego zadania własnego przez przedsiębiorstwa użyteczności publicznej) – czytać na google po wpisaniu hasła „pora na nowy ład w odpadach”. Dopóki więc nie przebijemy sufitu systemowo-organizacyjnego odgradzającego nas od prawidłowych reguł ustrojowych wykonywania w tym zakresie ustawowego zadania własnego gmin – będzie trwał „przetargowy” wyścig ofertowy – kto da wyżej z przetargu na przetarg… A w rządzie decydującym o ustrojowym kształcie wykonywania zadań publicznych - nawet nie ma świadomości różnic systemowych na tle tych krajów których osiągnięcia wyznaczają standardy dla całej Wspólnoty… Najwyższe w Europie comiesięczne daniny obywatelskie za odpady domowe (i wzrosty w skali roku nawet o 30 procent...) – mimo tego najniższe uzyskiwane poziomy odzysku odpadów komunalnych do recyklingu – oto obraz polskiej gospodarki odpadami od wielu lat...Data dodania komentarza: 20.12.2024, 19:57Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Żeby szybciej nas wyrżnąć z obiegu czyli żeby tych normalnych, pojedynczych polskich sklepów było mniej.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:25Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Ale wiesz, że wtedy to 1-2 osobowe będą pokrzywdzone, bo zapłacą więcej i tyle co 4-5 osobowe rodziny? Nie lepiej po prostu od ilości śmieci (za wypełnienie pojemnika).Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:24Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: JegomośćTreść komentarza: Po co to komu? Kolejne takie same sklepyData dodania komentarza: 19.12.2024, 09:06Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Jarek.Treść komentarza: Nie czym się chwalić, rząd uwalił wszystkie programy rozwojowe, a buduje rynek zbytu dla obcych kapitałów, które nie płacą podatków.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 07:12Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowa
Reklama