Poznaj potencjalnego pracodawcę
Jeśli nie jesteś przekonany do jakiejś oferty pracy, poznaj potencjalnego pracodawcę. Możesz to zrobić zarówno pod kątem mediów społecznościowych, oficjalnej witryny, jak i opinii byłych i obecnych pracowników. Równie wiele informacji możesz wyciągnąć ze sposobu komunikacji firmy na wielu płaszczyznach, w tym poprzez ogłoszenia zamieszczane na takich stronach, jak np. Pracuj.pl. Musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na charakter firmy i to, czy spełnia Twoje oczekiwania pod względem wizerunku, sposobu działania oraz idei, którą wyznaje załoga.
Przemyśl możliwości rozwojowe
Przed ostateczną decyzją w sprawie zatrudnienia warto zastanowić się i przemyśleć możliwości rozwojowe, jakie będziemy mieć na przyszłym stanowisku. Musimy pamiętać, iż w perspektywie długofalowej wiele miejsc pracy nie daje zbyt dużych możliwości do podnoszenia wiedzy i kompetencji. Pamiętaj, że poszerzanie wiedzy powinno być progresywne w stosunku do kolejnych szczebli kariery. Jeśli jakaś firma nie daje takich możliwości, zrezygnuj z niej.
Zobacz miejsce pracy
Miejsce pracy to również ważny element w kontekście stanowiska, na które rekrutujemy. Jeśli zakład pracy budzi nasze zastrzeżenia, powinniśmy przemyśleć sprawę. Zwłaszcza, że to właśnie w ty miejscu niemal każdego dnia będziemy spędzać przynajmniej kilka godzin. W tym celu najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w bezpośredniej siedzibie firmy. Powinniśmy mieć wówczas możliwość zobaczenia przestrzeni pracy wykreowanej dla pracowników oraz innych miejsc m.in. przeznaczonych do wypoczynku pracowników.