Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku kolejowym pomiędzy Ołdrzychowicami Kłodzkimi a Stroniem Śląskim. Termin składania ofert upływa 6 marca 2025 roku, a wybrany wykonawca powinien zakończyć prace w ciągu dwóch lat. Zakres prac obejmuje kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej na odcinku od 9. do 24. kilometra. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 - 2027. Całkowity koszt projektu wynosi około 141 mln zł, z czego 80 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich. Krosnowice Kłodzkie Krosnowice Kłodzkie początkowo były posterunkiem odgałęźnym z przystankiem, a w 1901 roku uzyskały status stacji. Stacja miała budynek dworca, restaurację, magazyn towarowy, rampę do załadunku zwierząt, budynek dla pracowników, wiatę peronową oraz drogę i skrajnię ładunkową. Były tam 4 perony. W latach 1910-11 wybudowano nowy budynek dworca z nastawnią. W latach 90. Krosnowice Kłodzkie straciły status stacji węzłowej na rzecz Kłodzka Nowego. W 1994 roku zlikwidowano etat dyżurnego ruchu, a podczas elektryfikacji zdemontowano drugi tor na linii do Międzylesia. 15 marca 2004 roku zlikwidowano pociągi osobowe na trasie Krosnowice Kłodzkie – Stronie Śląskie. Żelazno brak Żelazno to stacja kolejowa, która niegdyś była wyposażona w budynek dworca z magazynem, toalety oraz budynek dla pracowników kolejowych. 31 grudnia 1994 roku miała być ostatnim dniem funkcjonowania Kolei Doliny Białej Lądeckiej. Na skutek protestów społeczności lokalnych decyzję o wstrzymaniu ruchu pasażerskiego cofnięto, jednakże w rozkładach jazdy pozostała informacja: „Na odcinku Kłodzko Główne – Stronie Śląskie kursowanie pociągów może być zawieszone po uprzednim ogłoszeniu.” Ostatecznie zamknięcie nastąpiło w 2004 roku, a stację zamknięto i zamurowano.
Materiał przygotował: Marcin Zachariasz
Napisz komentarz
Komentarze