Druga edycja programu Going Global trwa od marca 2024 do końca tego roku. Wartość całego projektu to 21,5 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 15 mln zł. W ubiegłym roku odbyło się 9 misji gospodarczych m.in. do USA, ZEA, Japonii, Hiszpanii, Portugalii czy Kanady. Udział w nich wzięli dolnośląscy przedsiębiorcy z branż: przemysł kosmiczny, ICT, bezpieczeństwo, chemia, medycyna, motoryzacja – łącznie przedstawiciele 50 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
- Do końca trwania tej edycji projektu Going Global na zagraniczne misje gospodarcze wyjedzie z nami około 280 przedsiębiorców. Najbardziej cieszą nas pozytywne informacje zwrotne od nich i ich sukcesy, czyli zawierane kontrakty z międzynarodowymi partnerami. Zachęcam firmy z regionu do brania udziału w kolejnych rekrutacjach, które pojawią się na naszych stronach internetowych 24 lutego. Jeszcze dzisiaj można też zgłaszać się do udziału w targach medycznych DMEA w Berlinie, na które zostały ostatnie 2 miejsca – mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
W pierwszym roku realizacji projektu Going Global 4.0 biorące w nim udział firmy zadeklarowały podpisanie ponad 60 kontraktów, a przeszło 70 proc. wszystkich przedsiębiorstw zapowiada potencjał ich zawarcia. Obecnie deklarowana przez uczestników wartość kontraktów możliwych dzięki Going Global to prawie 7 mln zł, ale kwota ta cały czas rośnie w miarę jak spływają do urzędu marszałkowskiego ankiety ewaluacyjne od uczestników misji.
- Śmiało mogę stwierdzić, że projekt Going Global to jest strzał w dziesiątkę. To ogromna pomoc dla nas, mniejszych firm, dla których taki wyjazd na targi, przeloty czy stworzenie stoiska byłoby ogromną inwestycją. Dzisiaj, aby prowadzić i rozwijać biznes, to my musimy jeździć, poznawać ludzi, rozmawiać z nimi. Dzięki temu wiemy, w jakim kierunku iść. Projekt Going Global ogromnie nam w tym pomaga – mówi Bartosz Rusecki z firmy Nanores, uczestnik 3 misji gospodarczych.
Going Global to także pośrednio promocja medialna dolnośląskiej gospodarki. Tylko do końca 2024 roku o Going Global i dolnośląskich przedsiębiorstwach pojawiły się 843 artykuły. Wartość ich ekwiwalentu reklamowego, a więc zysku wizerunkowego dla regionu, to 1,9 mln złotych.
W 2025 roku przed nami jeszcze co najmniej 18 misji gospodarczych na takie wydarzenia jak: Beauty Asia Singapur, Medical Osaca, London TechShow, Intec Lipsk, Hongkong Electronics Fair, AIM Abu Zabi, Viva technology Paryż, Computex Tajwan, WebSummit Vancuver, Beauty&Welness Hong Kong, Gitex Dubaj czy TechVrunch San Francisco. Są to najważniejsze targi i wydarzenia w tych krajach i w danych dziedzinach gospodarki.
Już w tę niedzielę, 16 lutego, dolnośląska branża kosmetyczna rozpocznie misję w Singapurze, gdzie podczas targów Beauty Asia na wspólnym stanowisku będziemy prezentować regionalne produkty.
- Bardzo cieszymy się, że jedziemy na targi Beauty Asia w Singapurze. Mamy nadzieję na nawiązanie dużej sieci nowych kontaktów i międzynarodowej współpracy. Liczymy też na zainspirowanie się innymi wystawcami, którzy się tam pojawią. Chcemy również wypromować nasz produkt oraz samą ideę stojącą za naszą firmą nie tylko na rynku lokalnym, ale też zagranicznym – mówi Agata Marchewka z firmy Masthef, jedna z uczestniczek misji gospodarczej do Singapuru.
Już w marcu przedsiębiorcy z Dolnego Śląska wezmą udział w kolejnych misjach gospodarczych. Będą to targi medyczne w Osace, nowoczesnych technologii w Londynie oraz branży maszynowej w Lipsku.
Napisz komentarz
Komentarze