Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Nad Bałtyk ruszył KD Premium Nadmorski. Dojedzie o godzinę szybciej niż konkurencja.

Po ubiegłorocznym sukcesie KD Premium Nadmorskiego, powróciło połączenie nad Bałtyk. W tym roku podróż nad morze Kolejami Dolnośląskimi potrwa tylko 5 godzin i 13 minut. Pociąg będzie kursował w każdy weekend aż do 1 września, dodatkowo 15 sierpnia (czwartek). Pierwszy KD Premium Nadmorski wyjechał z Wrocławia do Świnoujścia w sobotę, 22 czerwca o 6:44, po konferencji prasowej w której wziął udział Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego, Michał Rodo, wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich i Bartłomiej Kubicz, dyrektor departamentu gospodarki i promocji Urzędu Marszałkowskiego.
Nad Bałtyk ruszył KD Premium Nadmorski. Dojedzie o godzinę szybciej niż konkurencja.

Autor: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Najważniejsze informacje

  • Koszt biletu na przejazd pociągiem nad morze w jedną stronę na trasie Wrocław Główny – Świnoujście lub Świnoujście – Wrocław Główny to jedynie 99 zł.
  • Koszt przejazdu w jedną stronę na trasie Legnica – Świnoujście lub Świnoujście – Legnica wynosi tylko 89 zł.
  • W pociągu nad morze obowiązuje rezerwacja miejsc, co gwarantuje spokojną i wygodną podróż.
  • Bilet z rezerwacją miejsca można zakupić w kasie nr 2 na dworcu w Legnicy, w Biurze Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich na dworcu Wrocław Główny oraz na KOLEO już od 23 maja.
  • KD Premium Nadmorski kursuje w weekendy (w soboty w relacji Wrocław Główny – Świnoujście, w niedziele w relacji Świnoujście – Wrocław Główny) oraz 15 sierpnia (w obu kierunkach).
  • Rowery można przewozić za dodatkową opłatą 15 zł i do wyczerpania miejsc.
  • W pociągu obowiązują wyłącznie bilety wydane wg oferty KD Premium Nadmorski. Inne bilety (w tym Dolnośląski Bilet Weekendowy) nie są honorowane.

- Połączenie Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia doskonale wpisuje się w potrzebę zapewnienia lepszej łączności pomiędzy najpopularniejszymi miejscowościami turystycznymi w Polsce - powiedział na konferencji prasowej Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego. - Obecne działania ministra Dariusza Klimczaka i Piotra Malepszaka dążą do tego, by rynek kolejowy był bardziej otwarty, dzięki czemu wzrośnie liczba połączeń kolejowych w kraju. Jestem dumny, że Koleje Dolnośląskie, spółka należąca do samorządu województwa, rozwijają się w tempie pozwalającym na realizację takich celów - dodał Gancarz.

Wtórował mu Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. 

- Prosty przykład: między Wrocławiem a Warszawą kursuje 13 par połączeń bezpośrednich. W Niemczech, między Berlinem a trzecim największym miastem, Monachium, liczba par połączeń dziennie to 25. My też chcemy wozić pasażerów nie tylko do Świnoujścia, ale również do Warszawy, i mamy do tego warunki. Ubiegłoroczny sukces pociągu KD Premium Nadmorski utwierdził nas w przekonaniu, że kolej regionalna może uzupełniać połączenia przewoźników dalekobieżnych i - jak pokazał ten przykład - robi to doskonale. Ogromne zainteresowanie dzisiejszym, pierwszym tego lata pociągiem nad Bałtyk spowodowało, że w przyszłym tygodniu uruchamiamy podwójny skład - powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. 

Dolny Śląsk nad Bałtyk, a Pomorze na Dolny Śląsk

KD Premium Nadmorski to połączenie, które zadebiutowało w wakacje 2023 roku. Skorzystało z niego wówczas ponad 7 tys. pasażerów. Liczba zajętych miejsc w pociągu sięgnęła blisko 90 proc.. Pociąg cieszył się zainteresowaniem nie tylko w relacjach z i do Wrocławia - połowa pasażerów skorzystała z KD Premium Nadmorskiego jadąc z lub do Legnicy, Lubina czy Głogowa. 

- Dolnoślązacy chętnie podróżują z Kolejami Dolnośląskimi nad morze, ale też mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego odwiedzają piękny i tajemniczy Dolny Śląsk, do czego serdecznie wszystkich zachęcam - powiedział Michał Rado, wicemarszałek odpowiedzialny za kolej w województwie dolnośląskim. - Sami podróżni uznali nasze województwo za realizujące najlepsze połączenia regionalne w Polsce. Co więcej, w ostatnich latach ćwierć miliona Dolnoślązaków odzyskało po dwóch dekadach dostęp do kolei - dodał Rado.

Samorządowcy podkreślili, że po Dolnym Śląsku można komfortowo podróżować pociągami, w tym składami Kolei Dolnośląskich.

- Pociągiem możemy dotrzeć do najładniejszych miast na Dolnym Śląsku, w tym do tych położonych w Sudetach - powiedział Bartłomiej Kubicz, dyrektor departamentu gospodarki i promocji Urzędu Marszałkowskiego.

 

Połączenie Wrocławia ze Świnoujściem

Pociągi KD Premium Nadmorski ruszają w każdą wakacyjną sobotę z Wrocławia Głównego o godz. 6:44, a ze Świnoujścia w każdą niedzielę o godz. 14:48. Dodatkowo 15 sierpnia, w Święto Wojska Polskiego pociągi KD pojadą w obu kierunkach. Ostatnie połączenie ze Świnoujścia do Wrocławia wyruszy 1 września. 

Bilety można kupić w kasach Kolei Dolnośląskich oraz w aplikacji Koleo - za 99 zł z Wrocławia i za 89 zł z Legnicy, Lubina, Głogowa i Zielonej Góry.

Będzie to najszybsze połączenie z Dolnego Śląska do Świnoujścia - nad morze dojedziemy w 5 godz. i 13 minut - ponad godzinę szybciej, niż bezpośrednimi połączeniami Intercity. Powrót zajmie siedem minut dłużej. Poza Świnoujściem pociąg zatrzyma się w woj. zachodniopomorskim na stacjach Szczecin Dąbie i Międzyzdroje. 

Pomiędzy Dolnym Śląskiem a Pomorzem Zachodnim będą kursować pięcioczłonowe pociągi Impuls, w pojedynczym lub podwójnym zestawieniu, w zależności od liczby sprzedanych biletów.  

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JaTreść komentarza: Jak zwykle brak podstawowych i formacji gdzie i kiedyData dodania komentarza: 21.11.2024, 05:40Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: JaTreść komentarza: Dokładnie. Mogli by coś normalnego otworzyć a nie te słabe sieciowki. Jak widzę te Pepco sinseje biedry to *** mnie strzela.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 23:55Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: MistrzuTreść komentarza: Po to żeby takie jeło... jak ty miały gdzie zostawić pieniądze.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: mameluchTreść komentarza: normalnej (tzn. bardziej w stylu Galerii Świdnickiej, a nie tej obok Brico) i tak miało tam nie być. co nie zmienia tego, że raczej nie będzie tam żadnej.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 20:17Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: gośćTreść komentarza: przy wyjeździe z Bielawy po prawej stronie raczej bliżej Bielawy niż DzierżoniowaData dodania komentarza: 20.11.2024, 18:28Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: OloTreść komentarza: Prace ludziom za godne pieniądze by dali a nie kolejne sklepy.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 17:52Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w Dzierżoniowie
Reklama