Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 01:40
Reklama
Reklama

Nad Bałtyk ruszył KD Premium Nadmorski. Dojedzie o godzinę szybciej niż konkurencja.

Po ubiegłorocznym sukcesie KD Premium Nadmorskiego, powróciło połączenie nad Bałtyk. W tym roku podróż nad morze Kolejami Dolnośląskimi potrwa tylko 5 godzin i 13 minut. Pociąg będzie kursował w każdy weekend aż do 1 września, dodatkowo 15 sierpnia (czwartek). Pierwszy KD Premium Nadmorski wyjechał z Wrocławia do Świnoujścia w sobotę, 22 czerwca o 6:44, po konferencji prasowej w której wziął udział Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego, Michał Rodo, wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich i Bartłomiej Kubicz, dyrektor departamentu gospodarki i promocji Urzędu Marszałkowskiego.

Autor: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Najważniejsze informacje

  • Koszt biletu na przejazd pociągiem nad morze w jedną stronę na trasie Wrocław Główny – Świnoujście lub Świnoujście – Wrocław Główny to jedynie 99 zł.
  • Koszt przejazdu w jedną stronę na trasie Legnica – Świnoujście lub Świnoujście – Legnica wynosi tylko 89 zł.
  • W pociągu nad morze obowiązuje rezerwacja miejsc, co gwarantuje spokojną i wygodną podróż.
  • Bilet z rezerwacją miejsca można zakupić w kasie nr 2 na dworcu w Legnicy, w Biurze Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich na dworcu Wrocław Główny oraz na KOLEO już od 23 maja.
  • KD Premium Nadmorski kursuje w weekendy (w soboty w relacji Wrocław Główny – Świnoujście, w niedziele w relacji Świnoujście – Wrocław Główny) oraz 15 sierpnia (w obu kierunkach).
  • Rowery można przewozić za dodatkową opłatą 15 zł i do wyczerpania miejsc.
  • W pociągu obowiązują wyłącznie bilety wydane wg oferty KD Premium Nadmorski. Inne bilety (w tym Dolnośląski Bilet Weekendowy) nie są honorowane.

- Połączenie Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia doskonale wpisuje się w potrzebę zapewnienia lepszej łączności pomiędzy najpopularniejszymi miejscowościami turystycznymi w Polsce - powiedział na konferencji prasowej Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego. - Obecne działania ministra Dariusza Klimczaka i Piotra Malepszaka dążą do tego, by rynek kolejowy był bardziej otwarty, dzięki czemu wzrośnie liczba połączeń kolejowych w kraju. Jestem dumny, że Koleje Dolnośląskie, spółka należąca do samorządu województwa, rozwijają się w tempie pozwalającym na realizację takich celów - dodał Gancarz.

Wtórował mu Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. 

- Prosty przykład: między Wrocławiem a Warszawą kursuje 13 par połączeń bezpośrednich. W Niemczech, między Berlinem a trzecim największym miastem, Monachium, liczba par połączeń dziennie to 25. My też chcemy wozić pasażerów nie tylko do Świnoujścia, ale również do Warszawy, i mamy do tego warunki. Ubiegłoroczny sukces pociągu KD Premium Nadmorski utwierdził nas w przekonaniu, że kolej regionalna może uzupełniać połączenia przewoźników dalekobieżnych i - jak pokazał ten przykład - robi to doskonale. Ogromne zainteresowanie dzisiejszym, pierwszym tego lata pociągiem nad Bałtyk spowodowało, że w przyszłym tygodniu uruchamiamy podwójny skład - powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. 

Dolny Śląsk nad Bałtyk, a Pomorze na Dolny Śląsk

KD Premium Nadmorski to połączenie, które zadebiutowało w wakacje 2023 roku. Skorzystało z niego wówczas ponad 7 tys. pasażerów. Liczba zajętych miejsc w pociągu sięgnęła blisko 90 proc.. Pociąg cieszył się zainteresowaniem nie tylko w relacjach z i do Wrocławia - połowa pasażerów skorzystała z KD Premium Nadmorskiego jadąc z lub do Legnicy, Lubina czy Głogowa. 

- Dolnoślązacy chętnie podróżują z Kolejami Dolnośląskimi nad morze, ale też mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego odwiedzają piękny i tajemniczy Dolny Śląsk, do czego serdecznie wszystkich zachęcam - powiedział Michał Rado, wicemarszałek odpowiedzialny za kolej w województwie dolnośląskim. - Sami podróżni uznali nasze województwo za realizujące najlepsze połączenia regionalne w Polsce. Co więcej, w ostatnich latach ćwierć miliona Dolnoślązaków odzyskało po dwóch dekadach dostęp do kolei - dodał Rado.

Samorządowcy podkreślili, że po Dolnym Śląsku można komfortowo podróżować pociągami, w tym składami Kolei Dolnośląskich.

- Pociągiem możemy dotrzeć do najładniejszych miast na Dolnym Śląsku, w tym do tych położonych w Sudetach - powiedział Bartłomiej Kubicz, dyrektor departamentu gospodarki i promocji Urzędu Marszałkowskiego.

 

Połączenie Wrocławia ze Świnoujściem

Pociągi KD Premium Nadmorski ruszają w każdą wakacyjną sobotę z Wrocławia Głównego o godz. 6:44, a ze Świnoujścia w każdą niedzielę o godz. 14:48. Dodatkowo 15 sierpnia, w Święto Wojska Polskiego pociągi KD pojadą w obu kierunkach. Ostatnie połączenie ze Świnoujścia do Wrocławia wyruszy 1 września. 

Bilety można kupić w kasach Kolei Dolnośląskich oraz w aplikacji Koleo - za 99 zł z Wrocławia i za 89 zł z Legnicy, Lubina, Głogowa i Zielonej Góry.

Będzie to najszybsze połączenie z Dolnego Śląska do Świnoujścia - nad morze dojedziemy w 5 godz. i 13 minut - ponad godzinę szybciej, niż bezpośrednimi połączeniami Intercity. Powrót zajmie siedem minut dłużej. Poza Świnoujściem pociąg zatrzyma się w woj. zachodniopomorskim na stacjach Szczecin Dąbie i Międzyzdroje. 

Pomiędzy Dolnym Śląskiem a Pomorzem Zachodnim będą kursować pięcioczłonowe pociągi Impuls, w pojedynczym lub podwójnym zestawieniu, w zależności od liczby sprzedanych biletów.  

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: FrancTreść komentarza: 100 tyś. potencjalnych klientów... Czy oni będą mieć pracę i pieniądze na zakupy? Tyle klientów to też tyle miejsc pracy - czyż nie?Data dodania komentarza: 22.12.2024, 10:51Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: eko.obywatelTreść komentarza: Skandynawskie gminy (wzorzec dla całej Europy) odpowiadają za zbiórkę i przetwarzanie odpadów pochodzących z gospodarstw domowych i mają obowiązek finansować tę działalność z opłat od mieszkańców (ustawowa zasada pokrycia kosztów). Dla uzyskania lepszej logistyki i korzyści ekonomii skali, większość gmin w krajach skandynawskich zorganizowanych jest w tym celu w związki komunalne. Gminy skandynawskie są właścicielami większości zakładów przetwarzania odpadów komunalnych które działają na zasadzie non profit i gminy mają swobodę w sposobie organizacji selektywnej zbiórki” (cytat z Portalu Samorządowego). Czy po niemieckich czy też szwedzkich, duńskich, norweskich czy austriackich gminach jeżdżą śmieciarki zagranicznych czy też prywatnych firm pracujących w branży odpadów komunalnych i wożą je do lodziarskich „instalacji”? NIE – BO PILNUJE SIĘ TAM DLA DOBRA OBYWATELI NATURALNEGO MONOPOLU SAMORZĄDOWEGO NA WYKONYWANIE USTAWOWYCH ZADAŃ WŁASNYCH SAMORZĄDU W OBRĘBIE ODPADÓW KOMUNALNYCH… Dzięki bezprzetargowemu systemowi „in house” kraje „starej” Unii od dawna mają wystarczającą i sprawną infrastrukturę gminną dzięki której Komisja Europejska wyznacza niemal kosmiczne (jak na nasze dotychczasowe „osiągnięcia”) wymogi odzysku materiałowego odpadów do recyklingu. Dochody z comiesięcznych opłat obywatelskich za śmieci nie służą do budowania zysków prywatnych firm – ale są zasobem finansowym gminy służącym do utrzymania i unowocześniania samorządowego systemu dla gospodarki odpadami. Właśnie dzięki naturalnemu monopolowi gminnemu gdy odpadami zajmują się zakłady użyteczności publicznej działające na zasadzie non profit - możliwe jest osiąganie takich celów. I każda złotówka z obywatelskiej opłaty za odpady domowe (będąca ustawowa daniną publiczną!) jest dochodem samorządu i pozostaje w krajowym systemie finansów publicznych! Pod koniec XX wieku polscy aferałowie uznali, że w naszym kraju nie będzie tak jak w krajach zachodniej Europy gdzie panuje system naturalnego monopolu przedsiębiorstw samorządowych zwany „in house” – u nas postanowiono że wykonywaniem ustawowych zadań gmin w gospodarce odpadami komunalnymi zajmą się operatorzy kręcenia lodów na comiesięcznych opłatach mieszkańców wyłaniani w gminnych przetargach. To dlatego w gminach zachodnioeuropejskich gdzie odpadów domowych jest niemal trzykrotnie więcej na 1 mieszkańca niż u nas, dochody na osobę w rodzinie też wynoszą niemal trzykrotnie więcej - tam comiesięczne obywatelskie opłaty za śmieci są w wielu regionach niższe niż u nas (w przeliczeniu na złotówki)! Oto istota problemu patologii jaka gnębi polską gospodarkę odpadami komunalnymi gdzie większość gmin ogłasza przetargi na wyłonienie prywatnych operatorów kręcenia śmieciowych lodów na comiesięcznych opłatach polskich rodzin za odpady domowe… A jak się szacuje – już w 60 procentach zyski budowane na comiesięcznych opłatach obywatelskich są transferowane za granicę ogałacając nasz polski system finansowy! Oczywiście – rekomunalizacja gospodarki odpadami komunalnymi – to nie tylko potrzeba dokonania implementacji unijnych filarów systemowych do tej dziedziny której wymagania jakościowe określa Wspólnota – jest to potrzeba polskiej racji stanu aby uchronić polskie rodziny przed łupieniem ich kieszeni poprzez comiesięczne opłaty za śmieci finansujące nie potencjał infrastrukturalny samorządu – ale dążenie do osiągania coraz wyższych zysków przez rodzime lub zagraniczne firmy prywatne. Więcej o tym że konieczna jest rekomunalizacja polskiej gospodarki odpadami komunalnymi – czyli implementacja unijnej zasady „in house” (samodzielnego bezprzetargowego wykonywania ustawowego zadania własnego przez przedsiębiorstwa użyteczności publicznej) – czytać na google po wpisaniu hasła „pora na nowy ład w odpadach”. Dopóki więc nie przebijemy sufitu systemowo-organizacyjnego odgradzającego nas od prawidłowych reguł ustrojowych wykonywania w tym zakresie ustawowego zadania własnego gmin – będzie trwał „przetargowy” wyścig ofertowy – kto da wyżej z przetargu na przetarg… A w rządzie decydującym o ustrojowym kształcie wykonywania zadań publicznych - nawet nie ma świadomości różnic systemowych na tle tych krajów których osiągnięcia wyznaczają standardy dla całej Wspólnoty… Najwyższe w Europie comiesięczne daniny obywatelskie za odpady domowe (i wzrosty w skali roku nawet o 30 procent...) – mimo tego najniższe uzyskiwane poziomy odzysku odpadów komunalnych do recyklingu – oto obraz polskiej gospodarki odpadami od wielu lat...Data dodania komentarza: 20.12.2024, 19:57Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Żeby szybciej nas wyrżnąć z obiegu czyli żeby tych normalnych, pojedynczych polskich sklepów było mniej.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:25Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Ale wiesz, że wtedy to 1-2 osobowe będą pokrzywdzone, bo zapłacą więcej i tyle co 4-5 osobowe rodziny? Nie lepiej po prostu od ilości śmieci (za wypełnienie pojemnika).Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:24Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: JegomośćTreść komentarza: Po co to komu? Kolejne takie same sklepyData dodania komentarza: 19.12.2024, 09:06Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Jarek.Treść komentarza: Nie czym się chwalić, rząd uwalił wszystkie programy rozwojowe, a buduje rynek zbytu dla obcych kapitałów, które nie płacą podatków.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 07:12Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowa
Reklama