Wymagania kwalifikacyjne na stanowisku pracy:
konieczne – formalne:
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
konieczne – merytoryczne:
wykształcenie: wyższe
pożądane: kierunek ekonomia, rachunkowość
wiedza specjalistyczna - wymagana:
ustawy: o samorządzie gminnym; o systemie ubezpieczeń społecznych; o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych; o podatku dochodowym od osób fizycznych; rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
praktyka zawodowa :
konieczna : co najmniej 2 letnie doświadczenie na stanowisku ds. płac
Cechy osobowości: odpowiedzialność, samodzielność, dyskrecja, komunikatywność, dokładność, odporność na stres
Umiejętność: logicznego myślenia, obsługi komputera, korzystania z przepisów prawa.
Obsługa – komputery, programy komputerowe, maszyny, narzędzia:
konieczna: znajomość programu komputerowego Płatnik, pakietu biurowego Open Office, poczty elektronicznej;
pożądana: znajomość programu Respons - Płace
Zakres obowiązków i odpowiedzialności:
1) naliczanie wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie, umowy o dzieło,
2) naliczanie stypendiów sportowych, diet radnych, ryczałtów z tytułu używania prywatnych samochodów do celów służbowych, wczasów pod gruszą, nagród i innych świadczeń pieniężnych,
3) sporządzanie i przekazywanie deklaracji oraz raportów do ZUS,
4) sporządzanie i przekazywanie PIT-ów do Urzędu Skarbowego,
5) naliczanie wynagrodzeń oraz prowadzenie rozliczeń z Urzędem Pracy z tytułu zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych oraz robót publicznych,
6) przygotowywanie przelewów związanych z wynagrodzeniami,
7) prowadzenie spraw pracowników w zakresie ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków,
8) przygotowywanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego,
9) przygotowywanie niezbędnych zestawień z zakresu obsługi płacowej i wynagrodzeń.
10) prowadzenie archiwizacji dokumentów w zakresie zajmowanego stanowiska,
11) prowadzenie dokumentacji pracowniczej.
12) wykonywanie innych poleceń służbowych wynikających z zakresu pracy Referatu, zleconych przez przełożonego.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca administracyjno-biurowa,
- bezpośredni kontakt z klientem „zewnętrznym” oraz „ wewnętrznym” wymagający „mówienia w pracy”,
- stanowisko pracy usytuowane jest na parterze.
Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy
Wejście do budynku od Placu Wolności 1 w Bielawie. Dostęp do budynku możliwy jest schodami oraz podjazdem. Wewnątrz budynku brak jest windy jak również łazienki dostosowanej do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Warunki dotyczące zatrudnienia
wymiar czasu pracy – pełny wymiar czasu pracy; I umowa na czas określony z możliwością zatrudnienia w przyszłości na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bielawie w styczniu 2024 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
O stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
Dokumenty rekrutacyjne (opatrzone klauzulą: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A RODO, w związku z art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Burmistrz Miasta Bielawa z siedzibą przy Placu Wolności 1 w Bielawie moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procedury rekrutacji na stanowisko podinspektora w Referacie Rachunkowości Budżetowej. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO”), oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z załączonym dokumentem), kopie dokumentów potwierdzających wymagania konkursu, oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o nie karalności, zobowiązanie do przedłożenia z Krajowego Rejestru Karnego zaświadczenia o niekaralności - w chwili przyjęcia do pracy.
Przyjmowanie dokumentów.
Zainteresowani powinni złożyć wymagane dokumenty w kopercie z napisem „KONKURS – podinspektor w Referacie Rachunkowości Budżetowej” pok. Nr 1 Urzędu Miejskiego w Bielawie Plac Wolności 1, w terminie od dnia 19.02.2024r. do dnia 28.02.2024r. do godz. 14.30.
W przypadku przesyłki przesłanej pocztą, za datę złożenia przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Biura Podawczego Urzędu Miejskiego w Bielawie.
Dokumenty aplikacyjne przesłane drogą elektroniczną nie będą przyjmowane, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym.
Konkurs może zostać unieważniony bez podania przyczyny.
Burmistrz
(-) dr Andrzej Hordyj