Niestety ze względu na panującą pandemię i wprowadzone obostrzenia sanitarne, osobiste wizyty w urzędzie zajmują więcej czasu niż przed pojawieniem się w Polsce koronawirusa.
Dlatego też zachęcamy klientów do skorzystania z metody, która pozwoli zaoszczędzić przede wszystkim czas i konieczność osobistego udania się do Starostwa Powiatowego. Chcąc załatwić sprawę administracyjną wybierzmy drogę internetową w postaci Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej „e-PUAP”.
Jest to system informatyczny umożliwiający regulowanie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu. Żeby móc złożyć dokument poprzez ten serwis należy posiadać bezpłatne konto na platformie e-PUAP. Wyjaśnienie w jaki sposób można je założyć znajdziemy w samym serwisie.
Mając już konto logujemy się na epuap.gov.pl i wybieramy zakładkę „Katalog spraw”. Następnie wchodzimy w dział „Sprawy ogólne” i wybieramy „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. W dalszym etapie najeżdżamy kursorem na „Załatw sprawę” i w wyszukiwarce wpisujemy Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie.
Teraz mamy już na ekranie formularz pisma, wraz z możliwością dołączenia załączników, który po wypełnieniu trafi do realizacji w urzędzie. Oczywiście przed wypełnieniem i wysłaniem formularza, proponujemy skontaktować się z odpowiednim wydziałem telefonicznie lub mailowo, aby upewnić się czy przygotowywany przez nas wniosek lub pismo jest kompletne i zawiera wszystkie wymagane prawem załączniki.
Dla ułatwienia podajemy spis najważniejszych spraw, które załatwić można w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie wraz z danymi kontaktowymi do poszczególnych wydziałów.
Skorzystanie z elektronicznej platformy e-PUAP z pewnością może być dużym ułatwieniem dla osób, które nie dysponują wolnym czasem aby pojawić się w urzędzie lub chcą uniknąć osobistej wizyty w czasie pandemii koronawirusa.
Dodatkowe pytania w kwestii obsługi klienta w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie prosimy o kontakt: tel. 74 832 52 31, e-mail – [email protected].
Napisz komentarz
Komentarze