Zaledwie miesiąc po jej przejęciu od PKP SA samorząd województwa dolnośląskiego ogłasza przetarg na remont krótkiej linii nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Władze regionu chcą, by do 30-tysięcznej Bielawy ponownie docierały pociągi pasażerskie. Koszt realizacji tego planu będzie stosunkowo nieduży, bo trasa łącząca miasto z ciągiem biegnącym do Wrocławia ma długość zaledwie nieco ponad pięciu kilometrów.
Prędkość maksymalna wyniesie 80 km/godz.
Dokumentacja dotycząca postępowania znalazła się już na stronie internetowej Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która zarządza przejętą infrastrukturą. Zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu inwestycja ma być dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy zaprojektowania i wykonania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, druga – projektu i realizacji robót budowlanych, a więc przede wszystkim remontu infrastruktury torowej.
Na całej długości linii kolejowej wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (szyny, podkłady i podsypka). Wykonane mają zostać także niezbędne roboty podtorowe i regulacja toru. Infrastruktura ma pozwalać na kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/godz. Zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego ruch na linii nr 341 ma być jednorodny – wyłącznie pasażerski.
Powstanie nowy przystanek Bielawa Centralna
Warunki stawiane przez DSDiK dopuszczają użycie szyn staroużytecznych, jeśli będą one spełniac określone wymogi. Wykonawca będzie musiał przystosować do wznowienia ruchu trzy obiekty inżynieryjne: dwa przepusty rurowe żeliwne i jeden most (leżący już na terenie Dzierżoniowa). Wyremontowane mają zostać także perony na stacjach Bielawa Zachodnia i Bielawa Wschodnia (na każdej z nich znajduje się jeden peron).
W ramach inwestycji powstanie także nowy przystanek o roboczej nazwie Bielawa Centralna (jej ostateczne brzmienie zostanie ustalone po konsultacjach społecznych). Znajdzie się on w okolicach przejazdu kolejowego przy ul. Bohaterów Getta. Podobnie jak na obu bielawskich stacjach, nowy peron będzie mieć
Krótki termin składania ofert, szybki wybór i szybka realizacja prac
Tak samo szybko jak ogłoszone zostało postępowanie, realizowane mają być roboty. Termin wykonania zamówienia upłynie bowiem już 2 sierpnia tego roku. Oferty w postępowaniu można składać do 5 lutego. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Kryteria wyboru ofert to cena (waga 60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy (czemu odpowiada 0 punktów), a maksymalny – 60 miesięcy (40 punktów).
Źródło: rynek-kolejowy.pl
Napisz komentarz
Komentarze