Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Podwyżka – kiedy należy się pracownikowi?

Podwyżka to sprawa, która leży przede wszystkim w gestii pracownika. Przeważnie szefostwo nigdy samo nie proponuje tego typu gratyfikacji, gdyż liczy, iż to zatrudniony wykaże się inicjatywą i sam oceni swoje kwalifikacje. Istnieją jednak sytuacje i zdarzenia, które jasno wskazują, iż dany pracownik powinien otrzymać podwyżkę.
  • 10.09.2019 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Podwyżka – kiedy należy się pracownikowi?

Zasługi dla firmy

Innowacyjne rozwiązanie, wygrany przetarg, dobrze wykonane zlecenie. Wszystkie te zdarzenia bezwzględnie zasługują na uznanie w postaci podwyżki. Warto o nich wspominać nie tylko podczas okresowych rozmów z pracodawcami, ale również na co dzień, kiedy mamy z nimi kontakt. Wówczas utrwalą oni sobie w głowie nasz obraz jako pracownika, który rzeczywiście jest przydatny, skuteczni i efektywny. Szczególnie warte zaznaczenia będą zasługi, dzięki którym firma zyskała nową pozycję bądź rozwinęła się w znaczący sposób np. weszła na rynek międzynarodowy.

Staż pracy

Wiele firm już na etapie ofert pracy zamieszczanych np. na portalu Pracuj.pl informuje o podwyżkach i rosnących zarobkach wraz z długością zatrudnienia. To znaczący gest ze strony pracodawcy, gdyż jasno informuje pracowników, że im dłużej z nami jesteś, tym więcej razem możemy mieć z tego benefitów. Podwyżki w związku ze stażem pracy przeważnie pojawiają się z okazji jubileuszy. Warto jednak dbać o nie również na wczesnym etapie zatrudnienia, kiedy pracownik wykazuje największą inicjatywę i zaangażowanie. Wówczas takie podwyżki działają wysoce motywująco.

Ciągła gotowość do pracy

W każdej firmie istnieją osoby, które jako ostatnie wychodzą z zakładu pracy i nawet w czasie wolnym myślą o tym, co następnego dnia zrobią dobrego dla przedsiębiorstwa. Ciągła gotowość do pracy to również cecha, która powinna być doceniana za pomocą podwyżki. Informuje ona bowiem pracodawcę, iż może liczyć na wybranego pracownika w każdej chwili. Przydaje się to zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych i przy dużej rotacji pracowniczej.

--- Artykuł sponsorowany ---