Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 09:08

Jakie osoby lubimy w pracy?

Za atmosferę w zakładzie pracy odpowiadają zatrudnieni tam ludzie. Pewne osoby są szczególnie mile widziane w roli współpracowników i cieszą się powszechną sympatią. Przedstawiamy najbardziej lubiane przez współpracowników cechy. Sprawdź czy je posiadasz.
  • 15.08.2019 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jakie osoby lubimy w pracy?

Koleżeńskość

W pracy lubimy osoby koleżeńskie. Tacy ludzie chętnie dzielą się wiedzą i nie odmawiają pomocy i rady. Nie oznacza to wcale, że dają się wykorzystywać. Koleżeńscy współpracownicy, których najbardziej szanujemy wyróżniają się asertywnością i nie pozwalają na przekraczanie swoich granic. Tym bardziej cenimy ich pomoc.

Lojalność i podejście zespołowe

Wyjątkowo pożądaną cechą zarówno przez współpracowników jak i pracodawców jest umiejętność pracy zespołowej. Osoba, która potrafi poświęcić własne ambicje dla dobra zespołu i sprawnie komunikuje się z jego członkami, jest bardzo ceniona w pracy. Poszukiwaną zaletą jest lojalność. Lubimy pracowników, których możemy być pewni. Takie osoby z pewnością nie nadużyją naszego zaufania.

Otwartość i optymizm

W pracy często panuje ciężka atmosfera i trzeba mierzyć się z trudnymi problemami. Z tego powodu niezwykle cenną cechą pracowniczą jest otwartość i optymizm. Osoby potrafiące dostrzec pozytywne strony sytuacji potrafią zarazić swoim podejściem zespół i sprawić, że ciężki klimat stanie się zupełnie znośny. Zdecydowanie chętniej współpracujemy z osobami pozytywnie nastawionymi do pracy niż z wiecznie niezadowolonymi marudami, które do każdego nowego pomysłu podchodzą niechętnie i z przekonaniem, że na pewno się nie powiedzie.

Poczucie humoru

Poczucie humoru to szczególnie lubiana przez nas cecha. Dzięki niemu dużo łatwiej przeżyć w pracy trudny okres. Osoba, która potrafi z humorem spojrzeć na sytuację. Żartować nie tylko z innych, ale przede wszystkim z samej siebie jest szczególnie mile widzianym współpracownikiem. Współpracownik z poczuciem humoru doskonale zna jego granice i zawsze zachowuje się z dużym taktem. Jego żarty nikogo nie obrażają i nie sprawiają przykrości.

--- Artykuł sponsorowany ---