Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

STABAT MATER - NADZWYCZAJNE KONCERTY PASYJNE

U progu Wielkiego Tygodnia zapraszamy na Nadzwyczajne Koncerty Pasyjne w trzech wyjątkowych świątyniach Dolnego Śląska. W wydarzeniu wezmą udział uznani polscy śpiewacy, soliści scen muzycznych. Towarzyszyć im będzie Zespół Instrumentów Dawnych, którego muzycy zagrają na instrumentach pochodzących z minionych epok. Program koncertu wypełnią najpiękniejsze dzieła z łacińską sentencją Stabat Mater Dolorosa (Stała Matka Bolejąca) w tym najsłynniejszy utwór sakralny Pergolesiego. Usłyszymy także niezwykłej urody, popisowe arie barokowe Jana Sebastiana Bacha.
STABAT MATER - NADZWYCZAJNE KONCERTY PASYJNE

 

WYKONAWCY:

LIZA WESOŁOWSKA – sopran
KATARZYNA HARAS-KRUCZEK – mezzosopran
TOMASZ MALESZEWSKI – tenor
ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH

Program:
Antonio Vivaldi - Stabat Mater RV 621
Johann Sebastian Bach - pasyjne arie barokowe
Giovanni Battista Pergolesi - Stabat Mater f-moll

KONCERTY:

 

KOŚCIÓŁ POKOJU [pl. Pokoju 6, ŚWIDNICA]
8 kwietnia 2017, godz. 1800

 


 

KATEDRA PW. ŚW. MARII MAGDALENY [ul. Szewska 10, WROCŁAW]
9 kwietnia 2017, godz. 1600


 

KOŚCIÓŁ PW. ŚW. ANDRZEJA BOBOLI [Al. Spacerowa 2, MILICZ]
9 kwietnia 2017, godz. 1900

 

WYKONAWCY:

 

LIZA WESOŁOWSKA – sopran

 

 

Solistka i kameralistka. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na wydziale Historyczno-Pedagogicznym oraz Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie profesora Dariusza Paradowskiego. Ta współpraca zaowocowała spektaklem dyplomowym opery W. A. Mozarta "Bastine et Basitienne" wystawionym w 2005 roku w Gdańskiej Operze Kameralnej.
Już w czasie studiów uczestniczyła w licznych koncertach, recitalach. Śpiewała wieczory muzyczne, audycje oraz spektakle operowe, m.in. pod batutą Tadeusza Zatheya - "Sour Angelica" oraz "Apollo i Hiacynt". Współpracowała z Operą Wrocławską biorąc odział w spektaklach zarówno w kraju jak i za granicą, na Letnich Festiwalach Operowych w Xanten. W 2002 roku nagrała charytatywną płytę-cegiełkę wraz z wrocławskim zespołem kameralnym "Cantores Minores Vratislaviensis" pod batutą Piotra Karpety we współpracy z Wiesławem Ochmanem W 2005 roku podjęła współpracę Wokalnym Zespołem Kameralnym "Sine Nomine" prowadzonym przez Piotra Zawistowskiego. Tutaj współtworzyła 2 płyty : “Musica Claromontana” mającą na celu archiwizację dzieł jasnogórskich oraz płytę kolęd i pastorałek "Hej bracia, czy śpicie?"z towarzyszeniem Zespołu Muzyki Dawnej "Concerto Polacco" pod batutą Marka Toporowskiego. Koncertuje w kraju i za granicą jako solistka i kameralistka. Wykonuje repertuar zarówno operowy, operetkowy jak
i oratoryjny. Związana z Mazowieckim Teatrem Muzycznym – Operetką im. Jana Kiepury, gdzie kreuje rolę Olgi, żony Kromowa w spektaklu “Wesoła Wdówka” Franza Lehara, oraz Rusałkę Antona Dvoraka w spektaklu “Dziecko w Krainie Muzyki” w reżyserii Włodzimierza Izbana.
W sezonie artystycznym 2008/2009 zadebiutowała rolą Lizy w operetce „Hrabina Mariza” Emmericha Kalmana. 16 maja 2009 roku otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut. Również w 2009 roku brała udział w Koncercie Jubileuszowym Woodstock '69 na festiwalu Jurka Owsiaka w Kostrzynie, wraz z gwiazdami polskiej sceny muzycznej takimi jak: Katarzyna Kowalska, Ewelina Flinta, Bracia Cugowscy, Wojtek Waglewski, Artur Gadowski, Lora Szafran, Sylwia Wiśniewska, Karimski Club. Koncert uczcił 40 rocznicę Woodstocku amerykańskiego. Jednocześnie brała udział w wystawianej po raz pierwszy
w Akademii Sztuk Przepięknych na Festiwalu Woodstock operetce „Wesoła Wdówka” Franza Lehara w reżyserii Andrzeja Strzeleckiego.

 

KATARZYNA HARAS-KRUCZEK – mezzosopran

 

 

Ukończyła z wyróżnieniem wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Alicji Słowakiewicz – Wolańskiej. Ukończyła również studia podyplomowe na tym samym kierunku. Obecnie jest wykładowcą
w Akademii Muzycznej w Katowicach. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich u takich profesorów jak: Teresy Żylis – Gara, Aleksandra Teligi, Heleny Łazarskiej, Ingrid Kremling – Domański, Teresy Berganzy, Johann Tilli. Uczestniczyła w nagraniu części artystycznej doktoratu asystent Hanny Holeksa w 2010 roku (K. Szymanowski – Hymny) oraz w nagraniu do przewodu habilitacyjnego adiunkta pierwszego stopnia Tadeusza Wykurza w 2010 roku. Laureatka  II nagrody na konkursie wokalnym Stonavska Barborka, 2007 i  III nagrody na Międzynarodowym konkursie wokalnym Mikulasa Schnaidera-Trnavskiego, 2008. Półfinalistka przesłuchań do JPYAP przy Royal Opera House w Covent Garden, 2008. Debiutowała partią Rozyny w spektaklu „Cyrulik Sewilski”
G. Rossiniego na Festiwalu Operowym w Amarante w Portugalii, pod batutą  Jose Ferreira-Lobo
( Orquestra de Norte ) 2008. Obecnie jest solistką Opery Wrocławskiej i Opery Śląskiej gdzie wykonuje partie: Cherubina w operze „Wesele Figara”, Dorabelli w operze „Cosi fan tutte”, II Damy w operze „Czarodziejski flet”, oraz Donny Elwiry w operze „Don Giovanni” W. A. Mozarta. Kreuje również partie Jadwigi w operze „Straszny dwór” St. Moniuszki, partię Carmen
w operze  „Carmen” G. Bizet, postać cyganki Azy w operze „Manru” J.I. Paderewskiego, partie Olgi w operze „Eugeniusz Oniegin”, partie Loli w operze „Cavalleria Rusticana”, partie Magdaleny
w operze „Rigoletto”, partię Flory w operze „La Traviatta”, oraz Eboli w operze Don Carlo
w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego. Brała udział w premierze opery „La liberta chiama la liberta” E. Knapika w Operze Wrocławskiej pod batutą J. Kasprzyka. Bierze czynny udział w życiu artystycznym województwa Śląskiego uczestnicząc w festiwalach i koncertach takich jak np. Festiwal im. G.G. Gorczyckiego – edycje: 2006, 2010 (G. F. Haendel – Rinaldo, partia Rinaldo). Współpracuje również z Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia. W ramach tej współpracy brała udział w wielu koncertach w Polsce jak i za granicą: Czechy, Słowacja, Litwa, Ukraina, Niemcy, Hiszpania, Finlandia. W 2011 roku wraz z zespołem Opery Wrocławskiej brała udział w Festiwalu Operowym w Xanten (Niemcy), gdzie wykonywała partie Carmen w operze Carmen G. Bizeta.

 

TOMASZ MALESZEWSKI – tenor

 

 

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu Wydziału Wokalnego
o specjalizacji operowej w klasie śpiewu solowego prof. Eugeniusza Sąsiadka, a także Wydziału Edukacji Muzycznej w klasie dyrygentury chóralnej prof. Zofii Urbanyi – Krasnodębskiej. Kształcił się pod kierunkiem prof. Carol Richardson-Smith – wykładowcy śpiewu w Hochschule fuer Musik und Theater w Hannoverze, a aktualnie u wybitnego bułgarskiego tenora KaLudiego KaLudowa. Jest finalistą i półfinalistą kilku konkursów wokalnych w Polsce i za granicą. Jest solistą zespołu śpiewaków Wrocławskich Kameralistów Cantores Minores Wratislavienses. Stale współpracuje ze Schleswig-Holstein Musik Festival oraz Filharmonią w Bambergu w Niemczech. Stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania
i ochrony dóbr kultury. W swoim repertuarze operowym i operetkowym posiada wiele partii
z repertuaru od baroku do współczesności. Jest również odtwórcą dzieł oratoryjnych
i kantatowych. Występował na takich festiwalach muzycznych jak: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Maj z Muzyką Dawną, Gaude Mater. Koncertuje nie tylko w Polsce ale również i za granicą, dotychczas śpiewał w takich krajach jak: Austria, Niemcy, Włochy, Grecja, Hiszpania, Węgry, Czechy, Słowacja, Białoruś, Litwa, Mołdawia, Rumunia, Luxemburg, Turcja, Słowenia, Rosja, Japonia, Singapur. W październiku 2012 roku artysta wziął udział w wykonaniu Carmina Burana
w Szanghaju i Pekinie w ramach trasy koncertowej Schleswig-Holstein Music Festival. W czerwcu 2014 roku wziął udział w prestiżowej premierze Król Pasterzy kreując rolę Wojtka w Operze Krakowskiej i w ramach Roku Kolberga 2014. Miesiąc później zaśpiewał solo tenorowe na pierwszym w historii wykonaniu dzieła Orffa Carmina Burana w wielkim widowisku plenerowym na Zamku Książ. Uczestniczył także w seminariach i kursach wokalnych prowadzonych przez następujących pedagogów: Piotra Kusiewicza, Bogdana Makala, Eugeniusza Sąsiadka, Piotra Łykowskiego, Ingrid Kremling, Carol Richardson – Smith, Teresę Żylis-Gara, Kaludiego Kaludova.

 

BILETY:

 

Koncert w Świdnicy:

 

Informacja Turystyczna, ul. Wewnętrzna 2, Rynek | Kościół Pokoju

 

Koncert we Wrocławiu:

 

Kasa biletowa Sceny Kamienica, ul. Lelewela 15 | kiosk w Katedrze MM

 

Rezerwacje grupowe:

Tel. 884 898 268 | [email protected]

 

Sprzedaż internetowa:

www.bilety.scenakamienica.pl

 

TURYSTYKA KULTURALNA:

Termin: 8 kwietnia 2017 r. KOŚCIÓŁ POKOJU W ŚWIDNICY

Wycieczka do Kościoła Pokoju w Świdnicy - największej barokowej świątyni
z drewna w Europie, zabytku światowego dziedzictwa UNESCO. Imponuje rozmachem wykonawczym, wystrojem wnętrza. Ma 27 wejść, 160 okien i jest
w stanie pomieścić 7,5 tys. osób! Zwieńczenie zwiedzania stanowić będzie Nadzwyczajny Koncert Pasyjny ze słynną łacińską sekwencją Stabat Mater Dolorosa.

Program ramowy wycieczki 8 kwietnia:

godz. 13:30-14:30 - zbiórka na ul. Lelewela 15 – Scena Kamienica i przejazd do Świdnicy autokarem
godz. 15:00-16:00 - zwiedzanie Kościoła Pokoju z przewodnikiem
godz. 16:00-18:00 - czas wolny
godz. 18:00-19:45 -
Nadzwyczajny Koncert Pasyjny
godz. 20:00-21:00 - przejazd do Wrocławia autokarem

KOSZT WYCIECZKI: 50 zł / os.

 

Liczba miejsc ograniczona!
Informacje dodatkowe i rezerwacje: tel. 884 898 268


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JaTreść komentarza: Jak zwykle brak podstawowych i formacji gdzie i kiedyData dodania komentarza: 21.11.2024, 05:40Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: JaTreść komentarza: Dokładnie. Mogli by coś normalnego otworzyć a nie te słabe sieciowki. Jak widzę te Pepco sinseje biedry to *** mnie strzela.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 23:55Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: MistrzuTreść komentarza: Po to żeby takie jeło... jak ty miały gdzie zostawić pieniądze.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: mameluchTreść komentarza: normalnej (tzn. bardziej w stylu Galerii Świdnickiej, a nie tej obok Brico) i tak miało tam nie być. co nie zmienia tego, że raczej nie będzie tam żadnej.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 20:17Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: gośćTreść komentarza: przy wyjeździe z Bielawy po prawej stronie raczej bliżej Bielawy niż DzierżoniowaData dodania komentarza: 20.11.2024, 18:28Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: OloTreść komentarza: Prace ludziom za godne pieniądze by dali a nie kolejne sklepy.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 17:52Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w Dzierżoniowie
Reklama