Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 06:39
Reklama
Reklama

STABAT MATER - NADZWYCZAJNE KONCERTY PASYJNE

U progu Wielkiego Tygodnia zapraszamy na Nadzwyczajne Koncerty Pasyjne w trzech wyjątkowych świątyniach Dolnego Śląska. W wydarzeniu wezmą udział uznani polscy śpiewacy, soliści scen muzycznych. Towarzyszyć im będzie Zespół Instrumentów Dawnych, którego muzycy zagrają na instrumentach pochodzących z minionych epok. Program koncertu wypełnią najpiękniejsze dzieła z łacińską sentencją Stabat Mater Dolorosa (Stała Matka Bolejąca) w tym najsłynniejszy utwór sakralny Pergolesiego. Usłyszymy także niezwykłej urody, popisowe arie barokowe Jana Sebastiana Bacha.

 

WYKONAWCY:

LIZA WESOŁOWSKA – sopran
KATARZYNA HARAS-KRUCZEK – mezzosopran
TOMASZ MALESZEWSKI – tenor
ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH

Program:
Antonio Vivaldi - Stabat Mater RV 621
Johann Sebastian Bach - pasyjne arie barokowe
Giovanni Battista Pergolesi - Stabat Mater f-moll

KONCERTY:

 

KOŚCIÓŁ POKOJU [pl. Pokoju 6, ŚWIDNICA]
8 kwietnia 2017, godz. 1800

 


 

KATEDRA PW. ŚW. MARII MAGDALENY [ul. Szewska 10, WROCŁAW]
9 kwietnia 2017, godz. 1600


 

KOŚCIÓŁ PW. ŚW. ANDRZEJA BOBOLI [Al. Spacerowa 2, MILICZ]
9 kwietnia 2017, godz. 1900

 

WYKONAWCY:

 

LIZA WESOŁOWSKA – sopran

 

 

Solistka i kameralistka. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na wydziale Historyczno-Pedagogicznym oraz Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie profesora Dariusza Paradowskiego. Ta współpraca zaowocowała spektaklem dyplomowym opery W. A. Mozarta "Bastine et Basitienne" wystawionym w 2005 roku w Gdańskiej Operze Kameralnej.
Już w czasie studiów uczestniczyła w licznych koncertach, recitalach. Śpiewała wieczory muzyczne, audycje oraz spektakle operowe, m.in. pod batutą Tadeusza Zatheya - "Sour Angelica" oraz "Apollo i Hiacynt". Współpracowała z Operą Wrocławską biorąc odział w spektaklach zarówno w kraju jak i za granicą, na Letnich Festiwalach Operowych w Xanten. W 2002 roku nagrała charytatywną płytę-cegiełkę wraz z wrocławskim zespołem kameralnym "Cantores Minores Vratislaviensis" pod batutą Piotra Karpety we współpracy z Wiesławem Ochmanem W 2005 roku podjęła współpracę Wokalnym Zespołem Kameralnym "Sine Nomine" prowadzonym przez Piotra Zawistowskiego. Tutaj współtworzyła 2 płyty : “Musica Claromontana” mającą na celu archiwizację dzieł jasnogórskich oraz płytę kolęd i pastorałek "Hej bracia, czy śpicie?"z towarzyszeniem Zespołu Muzyki Dawnej "Concerto Polacco" pod batutą Marka Toporowskiego. Koncertuje w kraju i za granicą jako solistka i kameralistka. Wykonuje repertuar zarówno operowy, operetkowy jak
i oratoryjny. Związana z Mazowieckim Teatrem Muzycznym – Operetką im. Jana Kiepury, gdzie kreuje rolę Olgi, żony Kromowa w spektaklu “Wesoła Wdówka” Franza Lehara, oraz Rusałkę Antona Dvoraka w spektaklu “Dziecko w Krainie Muzyki” w reżyserii Włodzimierza Izbana.
W sezonie artystycznym 2008/2009 zadebiutowała rolą Lizy w operetce „Hrabina Mariza” Emmericha Kalmana. 16 maja 2009 roku otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut. Również w 2009 roku brała udział w Koncercie Jubileuszowym Woodstock '69 na festiwalu Jurka Owsiaka w Kostrzynie, wraz z gwiazdami polskiej sceny muzycznej takimi jak: Katarzyna Kowalska, Ewelina Flinta, Bracia Cugowscy, Wojtek Waglewski, Artur Gadowski, Lora Szafran, Sylwia Wiśniewska, Karimski Club. Koncert uczcił 40 rocznicę Woodstocku amerykańskiego. Jednocześnie brała udział w wystawianej po raz pierwszy
w Akademii Sztuk Przepięknych na Festiwalu Woodstock operetce „Wesoła Wdówka” Franza Lehara w reżyserii Andrzeja Strzeleckiego.

 

KATARZYNA HARAS-KRUCZEK – mezzosopran

 

 

Ukończyła z wyróżnieniem wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Alicji Słowakiewicz – Wolańskiej. Ukończyła również studia podyplomowe na tym samym kierunku. Obecnie jest wykładowcą
w Akademii Muzycznej w Katowicach. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich u takich profesorów jak: Teresy Żylis – Gara, Aleksandra Teligi, Heleny Łazarskiej, Ingrid Kremling – Domański, Teresy Berganzy, Johann Tilli. Uczestniczyła w nagraniu części artystycznej doktoratu asystent Hanny Holeksa w 2010 roku (K. Szymanowski – Hymny) oraz w nagraniu do przewodu habilitacyjnego adiunkta pierwszego stopnia Tadeusza Wykurza w 2010 roku. Laureatka  II nagrody na konkursie wokalnym Stonavska Barborka, 2007 i  III nagrody na Międzynarodowym konkursie wokalnym Mikulasa Schnaidera-Trnavskiego, 2008. Półfinalistka przesłuchań do JPYAP przy Royal Opera House w Covent Garden, 2008. Debiutowała partią Rozyny w spektaklu „Cyrulik Sewilski”
G. Rossiniego na Festiwalu Operowym w Amarante w Portugalii, pod batutą  Jose Ferreira-Lobo
( Orquestra de Norte ) 2008. Obecnie jest solistką Opery Wrocławskiej i Opery Śląskiej gdzie wykonuje partie: Cherubina w operze „Wesele Figara”, Dorabelli w operze „Cosi fan tutte”, II Damy w operze „Czarodziejski flet”, oraz Donny Elwiry w operze „Don Giovanni” W. A. Mozarta. Kreuje również partie Jadwigi w operze „Straszny dwór” St. Moniuszki, partię Carmen
w operze  „Carmen” G. Bizet, postać cyganki Azy w operze „Manru” J.I. Paderewskiego, partie Olgi w operze „Eugeniusz Oniegin”, partie Loli w operze „Cavalleria Rusticana”, partie Magdaleny
w operze „Rigoletto”, partię Flory w operze „La Traviatta”, oraz Eboli w operze Don Carlo
w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego. Brała udział w premierze opery „La liberta chiama la liberta” E. Knapika w Operze Wrocławskiej pod batutą J. Kasprzyka. Bierze czynny udział w życiu artystycznym województwa Śląskiego uczestnicząc w festiwalach i koncertach takich jak np. Festiwal im. G.G. Gorczyckiego – edycje: 2006, 2010 (G. F. Haendel – Rinaldo, partia Rinaldo). Współpracuje również z Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia. W ramach tej współpracy brała udział w wielu koncertach w Polsce jak i za granicą: Czechy, Słowacja, Litwa, Ukraina, Niemcy, Hiszpania, Finlandia. W 2011 roku wraz z zespołem Opery Wrocławskiej brała udział w Festiwalu Operowym w Xanten (Niemcy), gdzie wykonywała partie Carmen w operze Carmen G. Bizeta.

 

TOMASZ MALESZEWSKI – tenor

 

 

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu Wydziału Wokalnego
o specjalizacji operowej w klasie śpiewu solowego prof. Eugeniusza Sąsiadka, a także Wydziału Edukacji Muzycznej w klasie dyrygentury chóralnej prof. Zofii Urbanyi – Krasnodębskiej. Kształcił się pod kierunkiem prof. Carol Richardson-Smith – wykładowcy śpiewu w Hochschule fuer Musik und Theater w Hannoverze, a aktualnie u wybitnego bułgarskiego tenora KaLudiego KaLudowa. Jest finalistą i półfinalistą kilku konkursów wokalnych w Polsce i za granicą. Jest solistą zespołu śpiewaków Wrocławskich Kameralistów Cantores Minores Wratislavienses. Stale współpracuje ze Schleswig-Holstein Musik Festival oraz Filharmonią w Bambergu w Niemczech. Stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania
i ochrony dóbr kultury. W swoim repertuarze operowym i operetkowym posiada wiele partii
z repertuaru od baroku do współczesności. Jest również odtwórcą dzieł oratoryjnych
i kantatowych. Występował na takich festiwalach muzycznych jak: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Maj z Muzyką Dawną, Gaude Mater. Koncertuje nie tylko w Polsce ale również i za granicą, dotychczas śpiewał w takich krajach jak: Austria, Niemcy, Włochy, Grecja, Hiszpania, Węgry, Czechy, Słowacja, Białoruś, Litwa, Mołdawia, Rumunia, Luxemburg, Turcja, Słowenia, Rosja, Japonia, Singapur. W październiku 2012 roku artysta wziął udział w wykonaniu Carmina Burana
w Szanghaju i Pekinie w ramach trasy koncertowej Schleswig-Holstein Music Festival. W czerwcu 2014 roku wziął udział w prestiżowej premierze Król Pasterzy kreując rolę Wojtka w Operze Krakowskiej i w ramach Roku Kolberga 2014. Miesiąc później zaśpiewał solo tenorowe na pierwszym w historii wykonaniu dzieła Orffa Carmina Burana w wielkim widowisku plenerowym na Zamku Książ. Uczestniczył także w seminariach i kursach wokalnych prowadzonych przez następujących pedagogów: Piotra Kusiewicza, Bogdana Makala, Eugeniusza Sąsiadka, Piotra Łykowskiego, Ingrid Kremling, Carol Richardson – Smith, Teresę Żylis-Gara, Kaludiego Kaludova.

 

BILETY:

 

Koncert w Świdnicy:

 

Informacja Turystyczna, ul. Wewnętrzna 2, Rynek | Kościół Pokoju

 

Koncert we Wrocławiu:

 

Kasa biletowa Sceny Kamienica, ul. Lelewela 15 | kiosk w Katedrze MM

 

Rezerwacje grupowe:

Tel. 884 898 268 | [email protected]

 

Sprzedaż internetowa:

www.bilety.scenakamienica.pl

 

TURYSTYKA KULTURALNA:

Termin: 8 kwietnia 2017 r. KOŚCIÓŁ POKOJU W ŚWIDNICY

Wycieczka do Kościoła Pokoju w Świdnicy - największej barokowej świątyni
z drewna w Europie, zabytku światowego dziedzictwa UNESCO. Imponuje rozmachem wykonawczym, wystrojem wnętrza. Ma 27 wejść, 160 okien i jest
w stanie pomieścić 7,5 tys. osób! Zwieńczenie zwiedzania stanowić będzie Nadzwyczajny Koncert Pasyjny ze słynną łacińską sekwencją Stabat Mater Dolorosa.

Program ramowy wycieczki 8 kwietnia:

godz. 13:30-14:30 - zbiórka na ul. Lelewela 15 – Scena Kamienica i przejazd do Świdnicy autokarem
godz. 15:00-16:00 - zwiedzanie Kościoła Pokoju z przewodnikiem
godz. 16:00-18:00 - czas wolny
godz. 18:00-19:45 -
Nadzwyczajny Koncert Pasyjny
godz. 20:00-21:00 - przejazd do Wrocławia autokarem

KOSZT WYCIECZKI: 50 zł / os.

 

Liczba miejsc ograniczona!
Informacje dodatkowe i rezerwacje: tel. 884 898 268


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: FrancTreść komentarza: 100 tyś. potencjalnych klientów... Czy oni będą mieć pracę i pieniądze na zakupy? Tyle klientów to też tyle miejsc pracy - czyż nie?Data dodania komentarza: 22.12.2024, 10:51Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: eko.obywatelTreść komentarza: Skandynawskie gminy (wzorzec dla całej Europy) odpowiadają za zbiórkę i przetwarzanie odpadów pochodzących z gospodarstw domowych i mają obowiązek finansować tę działalność z opłat od mieszkańców (ustawowa zasada pokrycia kosztów). Dla uzyskania lepszej logistyki i korzyści ekonomii skali, większość gmin w krajach skandynawskich zorganizowanych jest w tym celu w związki komunalne. Gminy skandynawskie są właścicielami większości zakładów przetwarzania odpadów komunalnych które działają na zasadzie non profit i gminy mają swobodę w sposobie organizacji selektywnej zbiórki” (cytat z Portalu Samorządowego). Czy po niemieckich czy też szwedzkich, duńskich, norweskich czy austriackich gminach jeżdżą śmieciarki zagranicznych czy też prywatnych firm pracujących w branży odpadów komunalnych i wożą je do lodziarskich „instalacji”? NIE – BO PILNUJE SIĘ TAM DLA DOBRA OBYWATELI NATURALNEGO MONOPOLU SAMORZĄDOWEGO NA WYKONYWANIE USTAWOWYCH ZADAŃ WŁASNYCH SAMORZĄDU W OBRĘBIE ODPADÓW KOMUNALNYCH… Dzięki bezprzetargowemu systemowi „in house” kraje „starej” Unii od dawna mają wystarczającą i sprawną infrastrukturę gminną dzięki której Komisja Europejska wyznacza niemal kosmiczne (jak na nasze dotychczasowe „osiągnięcia”) wymogi odzysku materiałowego odpadów do recyklingu. Dochody z comiesięcznych opłat obywatelskich za śmieci nie służą do budowania zysków prywatnych firm – ale są zasobem finansowym gminy służącym do utrzymania i unowocześniania samorządowego systemu dla gospodarki odpadami. Właśnie dzięki naturalnemu monopolowi gminnemu gdy odpadami zajmują się zakłady użyteczności publicznej działające na zasadzie non profit - możliwe jest osiąganie takich celów. I każda złotówka z obywatelskiej opłaty za odpady domowe (będąca ustawowa daniną publiczną!) jest dochodem samorządu i pozostaje w krajowym systemie finansów publicznych! Pod koniec XX wieku polscy aferałowie uznali, że w naszym kraju nie będzie tak jak w krajach zachodniej Europy gdzie panuje system naturalnego monopolu przedsiębiorstw samorządowych zwany „in house” – u nas postanowiono że wykonywaniem ustawowych zadań gmin w gospodarce odpadami komunalnymi zajmą się operatorzy kręcenia lodów na comiesięcznych opłatach mieszkańców wyłaniani w gminnych przetargach. To dlatego w gminach zachodnioeuropejskich gdzie odpadów domowych jest niemal trzykrotnie więcej na 1 mieszkańca niż u nas, dochody na osobę w rodzinie też wynoszą niemal trzykrotnie więcej - tam comiesięczne obywatelskie opłaty za śmieci są w wielu regionach niższe niż u nas (w przeliczeniu na złotówki)! Oto istota problemu patologii jaka gnębi polską gospodarkę odpadami komunalnymi gdzie większość gmin ogłasza przetargi na wyłonienie prywatnych operatorów kręcenia śmieciowych lodów na comiesięcznych opłatach polskich rodzin za odpady domowe… A jak się szacuje – już w 60 procentach zyski budowane na comiesięcznych opłatach obywatelskich są transferowane za granicę ogałacając nasz polski system finansowy! Oczywiście – rekomunalizacja gospodarki odpadami komunalnymi – to nie tylko potrzeba dokonania implementacji unijnych filarów systemowych do tej dziedziny której wymagania jakościowe określa Wspólnota – jest to potrzeba polskiej racji stanu aby uchronić polskie rodziny przed łupieniem ich kieszeni poprzez comiesięczne opłaty za śmieci finansujące nie potencjał infrastrukturalny samorządu – ale dążenie do osiągania coraz wyższych zysków przez rodzime lub zagraniczne firmy prywatne. Więcej o tym że konieczna jest rekomunalizacja polskiej gospodarki odpadami komunalnymi – czyli implementacja unijnej zasady „in house” (samodzielnego bezprzetargowego wykonywania ustawowego zadania własnego przez przedsiębiorstwa użyteczności publicznej) – czytać na google po wpisaniu hasła „pora na nowy ład w odpadach”. Dopóki więc nie przebijemy sufitu systemowo-organizacyjnego odgradzającego nas od prawidłowych reguł ustrojowych wykonywania w tym zakresie ustawowego zadania własnego gmin – będzie trwał „przetargowy” wyścig ofertowy – kto da wyżej z przetargu na przetarg… A w rządzie decydującym o ustrojowym kształcie wykonywania zadań publicznych - nawet nie ma świadomości różnic systemowych na tle tych krajów których osiągnięcia wyznaczają standardy dla całej Wspólnoty… Najwyższe w Europie comiesięczne daniny obywatelskie za odpady domowe (i wzrosty w skali roku nawet o 30 procent...) – mimo tego najniższe uzyskiwane poziomy odzysku odpadów komunalnych do recyklingu – oto obraz polskiej gospodarki odpadami od wielu lat...Data dodania komentarza: 20.12.2024, 19:57Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Żeby szybciej nas wyrżnąć z obiegu czyli żeby tych normalnych, pojedynczych polskich sklepów było mniej.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:25Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Anty-patologiiTreść komentarza: Ale wiesz, że wtedy to 1-2 osobowe będą pokrzywdzone, bo zapłacą więcej i tyle co 4-5 osobowe rodziny? Nie lepiej po prostu od ilości śmieci (za wypełnienie pojemnika).Data dodania komentarza: 19.12.2024, 14:24Źródło komentarza: ZGPD-7 podnosi opłaty za śmieci od stycznia 2025r.!Autor komentarza: JegomośćTreść komentarza: Po co to komu? Kolejne takie same sklepyData dodania komentarza: 19.12.2024, 09:06Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowaAutor komentarza: Jarek.Treść komentarza: Nie czym się chwalić, rząd uwalił wszystkie programy rozwojowe, a buduje rynek zbytu dla obcych kapitałów, które nie płacą podatków.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 07:12Źródło komentarza: W Dzierżoniowie powstanie duża galeria handlowa
Reklama