Z OGNIEM W GŁOWIE 2 to 3 czytania zupełnie nowych tekstów przygotowane przezmłodych reżyserów u progu nowych karier, 4 autorów oraz kilkunastu ekspertów z Niemiec i Polski, premierowe tłumaczenia, wykłady, spektakle, warsztaty, zjazd Liderów Teatroteki Szkolnej, Młody Klub Festiwalowy i nowe myślenie o teatrze dla młodzieży.
Gdzie jest teatr dla młodzieży? Kim jest młodzież? Czy w ogóle potrzebuje teatru dla młodzieży? Jesteśmy przekonani, że tak.
Podczas 5 dni tematycznych porozmawiamy o TEATRZE W KLASIE, czyli przekraczaniu ograniczeń – nie tylko przestrzennych; NOWYCH FORMACH TEATRU DLA MŁODZIEŻY, czyli tańcu, nowych technologiach i o poszukiwaniu nowego języka; o TEATRZE PARTYCYPACYJNYM MŁODZIEŻY, czyli sytuacji, w której młodzież jest twórcą, o EDUKACJI TEATRALNEJ W SZKOLE, czyli o tym, co szkoła może dać teatrowi, i po co teatr idzie do szkoły – oraz o TEATRZE DORASTANIA, czyli o czasie, w którym przestajemy być dziećmi.
Przeczytamy 3 teksty. SMUTEK I MELANCHOLIA Bonna Parka, w reżyserii Amadeusza Nosala.O depresji, smutku i żółwiu, który od tysięcy lat nie może umrzeć, choć bardzo tego pragnie. TY, HITLER, autorstwa Kristo Ŝagora, w reżyserii Grzegorz Jaremko. Przekonajmy się, ile Hitlera jest w każdym z nas? Oraz KRÓLESTWO ZWIERZĄT, duetu Nolte Decar, w reżyserii Joanny Bednarczyk, czyli o pewnym upalnym lecie, kiedy na szkołę spadł czołg i uciekła szynszyla.
Wałbrzyski ogień w głowie rozpalą: Magdalena Miklasz, Łukasz Duda, Justyna Czarnota, Grzegorz Grecas, Paweł Sakowicz, Anna Teuwen, Philipp Karau, Cezary Tomaszewski, Gunter Mieruch, Aleksandra Drzazga, Henning Fangauf, Dorota Ogrodzka i Sebastian Świąder, Grzegorz Stawiak i Sarah Thom z kolektywu Gob Squad.
Na Z OGNIEM W GŁOWIE 2 gorąco zaprasza Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej i kuratorki: Iwona Nowacka i Dorota Kowalkowska. Honorowy Patronat: Prezydent Wałbrzycha Dr Roman Szełemej.
„Misją Z OGNIEM W GŁOWIE 2 będzie pokazanie najnowszych trendów w obszarze teatru dla nastolatków w Niemczech i skonfrontowanie ich z praktykami rozwijanymi w Polsce. Jesteśmy głęboko przekonani, że młodzież zasługuje na własne miejsce w teatrze, a obowiązkiem teatru jest wspólne poszukiwanie takiego miejsca. W czasach społecznych niepokojów, niepewnej przyszłości, politycznej zawieruchy i wiecznych sporów teatr staje się doskonałym miejscem, by wykrzyczeć swój sprzeciw – wykrzyczeć go w spotkaniu, w gorącym dialogu” – piszą kuratorki. Nie przegapcie okazji, by zadać pytania o miejsce młodzieży w polskim teatrze.
Komentarze