Organizacją lokalnych biegów projektu zajęły się Urzędy Miast, Gmin, fundacje, stowarzyszenia, kluby sportowe, szkoły i parafie. Projekt przyciągnął ponad 40 tysięcy uczestników i kilka razy tyle osób towarzyszących. Bieg odbędzie się 28 lutego 2016r. a wydarzeniu towarzyszyć będą liczne imprezy regionalne (koncerty, gry uliczne, pokazy grup rekonstrukcyjnych, wystawy i wiele innych) – zaangażowały się całe społeczności lokalne czyniąc z tego wydarzenia powód nawet do masowego świętowania. Długość tras biegowych ustalana jest lokalnie, jeden dystans jest obligatoryjny dla wszystkich 160 miast – 1963 m – co upamiętnia rok śmierci ostatniego Żołnierza Wyklętego o pseudonimie „Lalek”. W Warszawie dodatkowo dystanse o długości 5 i 10 km).
Ambasadorami projektu są znane osoby ze świata mediów, kultury oraz autorytety naukowe. Między innymi: Przemysław Babiarz, Rafał Ziemkiewicz, prof. Krzysztof Szwagrzyk, Jacek Rozenek, Michał Chorosiński, Marcin Kwaśny, mistrz paraolimpijski – Grzegorz Pluta, wokalistki projektu „Panny Wyklęte”, Marcin Pospieszalski, Litza, Adam Nowak, Jan Trebunia -Tutka, zespół Rockowy Contra Mundum.
Tropem Wilczym – Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych organizowany jest w ramach ogólnopolskich obchodów ku czci „Żołnierzy Wyklętych” objętych PATRONATEM NARODOWYM Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Projekt objęty jest też korporacyjnymi patronatami medialnymi TVP, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski i licznych wydawnictw prasowych. Do kampanii promującej wydarzenie włączyły się portale internetowe z branży sportu i historii.
Projekt opatrzony jest licznymi patronatami honorowymi – między innymi Ministerstwa Obrony Narodowej. Mecenat nad wydarzeniem objął Instytut Pamięci Narodowej, Bank Zachodni WBK, Poczta Polska, PZU, KGHM – Miedź Polska, Milion Marzeń-Lotto.
Oprawą muzyczną tegorocznej edycji będą utwory z płyty „Panny Wyklęte” (część wokalistek to ambasadorki projektu) a dwie premiery wydawnictw muzycznych będą anonsowane również jako oprawa audio (nowy materiał muzyczny zespołu Contra Mundum oraz projekt zbiorowy między innymi Jana Trebunia-Tutki i Marcina Pospieszalskiego). Materiały muzyczne, redakcyjne i informacyjne wzbogacą emitowane w mediach spoty audio-wideo.
Istotne jest to, że temat został przechwycony przez inicjatywy społeczne, wyalienowany z wpływów politycznych, stał się bliski ludziom niezależnie od ich przekonań.
Ambasadorzy Biegu, w zależności od możliwości czasowych będą nas wspierać przez wzięcie udziału w biegu, promowanie wydarzenia w mediach.
Napisz komentarz
Komentarze