Autobus przegubowy dedykowany będzie do obsługi linii miejskiej nr 6. Pojazd będzie w pełni niskopodłogowy i ma zabierać na swój pokład 135 pasażerów, w tym 45 na miejscach siedzących. Nowy autobus, zgodnie z obowiązującymi standardami, będzie klimatyzowany, monitorowany, a także wyposażony w system informacji pasażerskiej, kasowniki z funkcją biletomatu, dodatkowo porty ładowania USB oraz Wi-Fi. Posiadać będzie (podobnie, jak poprzednie elektryki) automatyczne systemy zliczania pasażerów, co może być wykorzystywane przy planowanych optymalizacjach kursów.
Pojemność baterii trakcyjnych wynosi około 600kWh, dzięki którym będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu co najmniej 200 kilometrów, w każdych warunkach pogodowych, co jak na świdnicką sieć komunikacyjną jest optymalne.
Koszt zakupu autobusu przegubowego to 4 206 600 zł. Miasto otrzymało na ten cel dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny w ramach środków przyznanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 80 %, pozostałe 20% to wkład miasta.
Autobusy marki Solaris są już dobrze znane świdniczanom. Współpraca producenta z miastem trwa od 1999 roku. W kwietniu br. została zawarta umowa na 10 elektryków o standardowej długości 12 metrów. Na podstawie nowej umowy Solaris dostarczy do Świdnicy pierwszy elektryczny pojazd przegubowy.
Napisz komentarz
Komentarze