Szczegółowa ocena autobusów była związana m.in. z konstrukcją pojazdów, wyposażenia, monitoringu wizyjnego, systemów napędowych, układów kierowniczych, jezdnych i hamulcowych.
Każdy autobus odbywa jazdę próbną, podczas której sprawdzone są walory trakcyjne pojazdu, sposób prowadzenia, promień skrętu, wyprowadzanie z zakrętów, ruszanie, hamowanie, jazda z maksymalną prędkością, jazda w trybie awaryjnym, wykorzystanie napędu pochodzącego wyłącznie z magazynu energii.
W autobusach nie zabraknie nowinek technicznych. Monitory i wewnętrzna tablica informacyjna będą pokazywać aktualną pozycję pojazdu na trasie i czas dojazdu. O bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego zadba system ostrzegający przed nagłym wtargnięciem przed autobus. System kontroli trzeźwości kierowcy sprawi, że pojazd nie zostanie uruchomiony, jeśli test nie wykaże wyniku negatywnego. Z kolei system rewersu drzwi będzie chronił wsiadających i wysiadających pasażerów przed przytrzaśnięciem.
Każdy autobus wyposażony jest w klimatyzację, która sterowana jest w sposób automatyczny – bez udziału kierowcy i jakiekolwiek jego ingerencji. Komfort pracy kierowcy zapewnia klimatyzowana kabina, pomocna w jego pracy będzie także nawigacja z trasą przejazdu na danym kursie, prezentowana na 10 calowym monitorze autokomputera.
Już we wrześniu pierwsze autobusy wodorowe zostaną dostarczone do naszego miasta i rozpoczną się przejazdy testowe ulicami miasta.
Napisz komentarz
Komentarze