Stypendia skierowane są do uczniów 7 i 8 klas dolnośląskich szkół podstawowych. Zgodnie z regulaminem programu wsparciem zostaną objęci młodzi mieszkańcy regionu, którzy wykazują się szczególnymi uzdolnieniami w zakresie przedmiotów ścisłych, ale jednocześnie są zagrożeni wykluczeniem społecznym z powodów zdrowotnych czy rodzinnych.
- O powodzeniu w dorosłym życiu bardzo często decyduje nie tylko osobisty talent, ale również możliwość rozwijania umiejętności już w dzieciństwie. Bez wsparcia finansowego, technicznego i opieki merytorycznej jest to bardzo często niemożliwe. Taką szansą dla młodych Dolnoślązaków ma być właśnie nowy Program Stypendialny. Upatrujemy w tym projekcie ogromne szanse – mówi Jarosław Rabczenko,Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Program będzie trwał pięć lat. Każdego roku stypendium trafi do 300 Dolnoślązaków. By wyrównać szanse uczniów całkowita pula środków zostanie podzielona pomiędzy wszystkie subregiony w województwie. Aby móc skorzystać ze stypendium niezbędne jest uzyskanie średniej ocen na poziomie co najmniej 4,5.
- To jest doskonały start dla młodych ludzi, by w kolejnych latach mogli wziąć udział w rekrutacji do najlepszych liceów dolnośląskich, by mogli rozwijać swoje talenty już w wieku szkolnym. Apeluję do dyrektorów szkół i nauczycieli, by zainteresowali się tym projektem – dodaje Dolnośląska Kurator Oświaty Ewa Skrzywanek.
Pierwszy nabór wniosków planowany jest już na wrzesień 2024 r. Proces rekrutacji przeprowadzi Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Każdy stypendysta otrzyma wsparcie:
- finansowe w formie stypendium w wysokości 10 000 zł;
- poprzez przeprowadzenie oceny, której efektem będzie opinia dot. predyspozycji ucznia w zakresie jego uzdolnień, badanie sytuacji społecznej uczestnika oraz badanie postępów rozwoju na każdym etapie wsparcia;
- merytoryczne stwarzające uczniowi możliwość udziału w zajęciach on-line, szkoleniach, zawodach/warsztatach i festiwalu kół naukowych organizowanych przez partnera projektu Politechnikę Wrocławską, obejmujących szeroki zakres wiedzy z obszaru m.in. elektroniki, mechaniki, programowania oraz nowoczesnych technik i technologii stosowanych w życiu codziennym;
- w zakresie rozwoju psychospołecznego poprzez całościowe wzmacnianie potencjałów i możliwości ucznia obejmujących m.in. kształtowanie samodzielności jego myślenia, zdolności analizy, percepcji i jej ukierunkowania w zgodzie ze społecznymi oczekiwaniami poprzez indywidualne spotkania tutora z uczniem, organizowane przez partnera projektu Uniwersytet Dolnośląski DSW.
Napisz komentarz
Komentarze