Za produkcję filmu odpowiada Tomasz Kempski i firma By People. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach. Gościem specjalnym spotu jest Leszek Cichoński – pomysłodawca Gitarowego Rekordu Guinnessa.
– W spocie opierającym się na przekazie strategii wizerunkowej Dolnego Śląska, chcieliśmy pokazać, że hasła w niej zawarte jak gościnność, różnorodność, tajemniczość czy odkrywanie są prawdziwymi przymiotami tego regionu – mówi producent filmu Tomasz Kempski.
Turystyka jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki na Dolnym Śląsku. Z roku na rok Dolny Śląsk przyciąga większą liczbę turystów.
– Według ostatnich badań ruchu turystycznego w 2022 roku nasz region odwiedziło 13,5 miliona turystów i odwiedzających jednodniowych. Odzwierciedla to też naszą pozycję na polskim rynku turystycznym, gdzie pod względem wielkości ruchu turystycznego plasujemy się na 3 pozycji (za Małopolską i Mazowszem). Wg GUS 20% turystów w naszym regionie pochodzi z zagranicy, a według danych firmy Selectivv 16% turystów i odwiedzających jednodniowych to ruch wewnątrzregionalny – mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
W trakcie premiery w Dolnośląskim Centrum Filmowym odbyła się również dyskusja na temat rozwoju turystyki w regionie z udziałem przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, atrakcji turystycznych, Kolei Dolnośląskich oraz Portu Lotniczego we Wrocławiu.
– Setki kilometrów aktywowanych połączeń kolejowych umożliwia większej liczbie turystów dotarcie w piękne części Sudetów i inne urokliwe miejsca Dolnego Śląska. Wśród nowości pojawiają się Sobótka, Świeradów-Zdrój, Milicz czy Zagórze Śląskie – mówił Wojciech Zdanowski, wiceprezes KD.
– Turystyka osób z niepełnosprawnościami musi opierać się na otwartości, która tak mocno eksponowana jest w nowym spocie. Piękne obiekty i szlaki, dostępna kolej, pomocni mieszkańcy – to wszystko sprawia, że coraz więcej osób ze szczególnymi potrzebami odwiedza Dolny Śląsk – dodawał Paweł Parus, pełnomocnik marszałka ds. osób z niepełnosprawnościami.
– Z punktu widzenia promocji województwa i promowania atrakcji kluczowa jest współpraca oraz sieciowanie i to na Dolnym Śląsku się udaje – podkreślała prezes LOT Aglomeracji Wałbrzyskiej i prezes Zamku Książ – Anna Żabska
Przed Dolnym Śląskiem kolejne zadania i wyzwania promocyjne, duża kampania związana z nowym spotem, a także start sezonu turystycznego.
– Spot będzie można zobaczyć w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, w Internecie i social mediach, w komunikacji miejskiej w największych miastach Polski, w regionalnych kolejach w całym kraju, a także w samolotach – mówi Bartłomiej Kubicz, dyrektor Departamentu Kultury, Turystyki i Promocji w UMWD.
Dolny Śląsk czeka także na Państwa przesłania i cytaty, które wraz z nową kampanią powędrują w świat. Tak by region, podtrzymując tradycję otwartości, nawiązał dialog z mieszkańcami i turystami, w Polsce i poza jej granicami.
– Dolny Śląsk jest regionem dla każdego. Zbliża się sezon letni, który najwięcej turystów przyciąga do zwiedzania Dolnego Śląska. Czekają na Was malownicze góry, uzdrowiska, mnóstwo wież widokowych, niesamowite zamki i pałace, klimatyczne miasta. Liczymy na to, że nasz nowy spot będzie dla Was inspiracją na wyprawy po regionie przez cały rok. Mamy do zaoferowania wiele więcej niż tylko ładne widoki. Dolny Śląsk to przede wszystkim otwarci i różnorodni ludzie, którzy, tak jak na filmie, zapraszają do dialogu i wysyłają do Was wiadomości w postaci papierowych samolocików z zaproszeniem do odwiedzenia najbardziej tajemniczego regionu – mówi Krzysztof Maj, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Dolny Śląsk to region nie do opowiedzenia.
Zatem – do zobaczenia!
Napisz komentarz
Komentarze