Na czym polega oszustwo na „Pracownika banku lub platformy inwestycyjnej”
Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii, a nawet wyświetlających się jako numer naszego banku i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy
z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Mogą też prosić o wypłatę pieniędzy z konta i wpłatę na inne wskazane lub zainwestowanie na przykład w kryptowaluty. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
Pamiętajcie!
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
- Pracownicy nie proszą o zlikwidowanie lokat, wypłaty pieniędzy, dokonywanie przelewów wskazując inne rachunki do wpłaty
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń
Bezpieczeństwo naszych pieniędzy w dużej mierze zależy od nas samych!
Napisz komentarz
Komentarze