Zakończono budowę drugiego etapu obwodnicy Dzierżoniowa. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w południowej części województwa. Jej łączna długość to prawie 12 km, a wartość całego projektu to ponad 174 mln zł, z czego przeszło 135 mln zł pochodzi ze środków unijnych. W otwarciu trasy uczestniczyli Grzegorz Macko - Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Tymoteusz Myrda - Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
- Cieszę się, że oddajemy dzisiaj do użytku kierowców II etap obwodnicy Dzierżoniowa. Jest to kluczowa inwestycja dla mieszkańców tej części regionu. Wybudowana obwodnica Dzierżoniowa docelowo będzie liczyła prawie 12 kilometrów długości, a jej dokończenie jest w tej chwili dla nas najwyższym priorytetem – mówi Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Budowa pierwszego, wartego ponad 42 mln złotych, etapu zakończyła się dwa lata temu. Dziś otwarto drugi odcinek obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382. Droga zaczyna się od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 przy ul. Batalionów Chłopskich (włącznie ze skrzyżowaniem), do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 383 przy ul. Jana Kilińskiego. Łączna długość tego odcinka wynosi blisko 3 km. Wartość zadania wynosi 45,6 mln zł z czego aż 85% pochodzi ze środków unijnych. W ramach inwestycji powstały między innymi dwa nowe skrzyżowania i most nad potokiem Brzęczek.
- To inwestycja o bardzo dużym znaczeniu, gdyż połączy Kotliny Jeleniogórską i Kłodzką. Oddany dziś do użytkowania odcinek obwodnicy przyczyni się do odciążenia ruchu w centrum miasta i ułatwi mieszkańcom dojazd do terenu podstrefy ekonomicznej – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Obwodnica Dzierżoniowa to część tzw. Trasy Sudeckiej, a jej budowa została podzielona na trzy etapy. Budowa ostatniego, trzeciego etapu ma rozpocząć się już wiosną przyszłego roku. Powstanie on w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 i połączy Piławę Górną (od wysokości skrzyżowania wraz z nim) z ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie (bez skrzyżowania), gdzie kończyć się będzie właśnie otwarty drugi odcinek. To będzie najdłuższy i najdroższy fragment obwodnicy Dzierżoniowa. Wybudowanie prawie sześciokilometrowego odcinka kosztować będzie 92 mln złotych. W ramach tego etapu przewiduje się m.in. budowę: drogi w nowym śladzie, chodnika i ścieżki rowerowej, skrzyżowań oraz dróg dojazdowych, mostów nad rzeką Bielawica i potokiem Rogoźnica, ekranów, przejść dla zwierząt, oświetlenia i kanalizacji deszczowej.
Gotowa obwodnica Dzierżoniowa będzie miała prawie 12 km długości, a jej celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta. Na potrzeby inwestycji powstaną nowe mosty, wiadukty, nowe drogi dojazdowe, a część dotychczasowych skrzyżowań zostanie przebudowana. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa wybudowane zostaną również nowe chodniki, zatoki autobusowe oraz system oświetlenia i bezpieczeństwa ruchu.
Napisz komentarz
Komentarze