Zostań szefem zakładu produkującego radioodbiorniki. Sprawdź, czy w Diorze wszystko gra! Jak to możliwe? Przenieśliśmy na planszę sporą część historii miasta po to, by „ożywić” najbardziej znane powojenne dzierżoniowskie przedsiębiorstwo w Polsce, czyli Zakłady Radiowe Diora. Dzięki temu można przenieść się w czasie, wybrać dobrą strategię i zostać szefem słynnej Diory.
Diora to gra strategiczno-ekonomiczna i kolejny element upowszechniania przemysłowej historii Dzierżoniowa.
To kolejne wydawnictwo miasta, które składa się na Projekt Diora, przybliżający młodszemu pokoleniu przemysłową historię miasta, a nieco starszym dający impuls do wspomnień związanych z Dzierżoniowem – mówi burmistrz Dariusz Kucharski.
Choć akcja dzieje się na planszy, to jak w prawdziwym przedsiębiorstwie w „Diorze” możemy zatrudniać pracowników, awansować, wypłacać im pensje i dbać o emerytów. Zmagamy się też z wieloma czynnikami zewnętrznymi, jak inflacja, pożar czy strajki. Musimy pozyskiwać surowce i rozwijać technologie, by wytwarzać coraz nowsze radia oraz unikatowe telewizory światowej marki Diora. Grając poznajemy historię przemysłową Dzierżoniowa, ale też twarde prawa rynku.
Diora jest grą typu worker placement, gdzie nasze kości będą przedstawiały naszych pracowników, a gracze będą się wcielać się w kierowników różnych działów, by rywalizować ze sobą o to, kto wybierze jak najlepszą strategię i doprowadzi do tego, że zostanie następcą prezesa Diory – opowiada Karol Stawicki, współtwórca gry.
Gra kosztuje 102 zł i 10 groszy, można ją kupić w Biurze Komunikacji Społecznej i Promocji UM w ratuszu oraz Centrum Informacji Turystycznej (w Rynku, za żelazną bramą).
Napisz komentarz
Komentarze