Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

WIELKIE WIDOWISKO PLENEROWE CARMINA BURANA

Serdecznie zapraszamy na pierwsze w historii Zamku Książ w Wałbrzychu WIELKIE WIDOWISKO PLENEROWE! 11 lipca 2014 r. reprezentacyjny Dziedziniec Honorowy zamieni się w dużą scenę muzyczną.
WIELKIE WIDOWISKO PLENEROWE CARMINA BURANA

Serdecznie zapraszamy na pierwsze w historii Zamku Książ w Wałbrzychu WIELKIE WIDOWISKO PLENEROWE!  11 lipca 2014 r. reprezentacyjny Dziedziniec Honorowy zamieni się w dużą scenę muzyczną. Zaprezentujemy Państwu jedno z najsłynniejszych na świecie dzieł - kantatę sceniczną CARMINA BURANA Carla Orffa opartą na średniowiecznym zbiorze pieśni. Ponad 70 artystów na scenie, zapierająca dech w piersiach sceneria największego w województwie Zamku, wspaniałe głosy i piękna inscenizacja stanowić będą z pewnością wydarzenie sezonu w Wałbrzy


 

11 lipca 2014 r. godz. 21.00
Dziedziniec Honorowy, Zamek Książ

Carl Orff - kantata sceniczna "Carmina Burana"

 

Anna Lichorowicz (Dziewczyna) - sopran

Tomasz Maleszewski (Łabędź) - tenor

Łukasz Rosiak (Stary Poeta) - baryton

Katarzyna Neugebauer - fortepian

Michał Rot - fortepian

Zespół Repercussion

Jacek Muzioł - kier. art. grupy

Festiwalowy Chór Dziecięcy

Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej

Gwardia Gryfa

Małgorzata Sapiecha Muzioł - dyrygent

Maciej Michałkowski - inscenizacja widowiska

 

O FESTIWALU

Zamkowe spotkania z operą to cykl comiesięcznych wydarzeń artystycznych w których prym wiedzie ludzki głos słyszany w barwach muzycznej wędrówki przez epoki. To podróż przez najznakomitsze dzieła wokalne podchodzące z oper, oratoriów, operetek, musicali, utwory z zakresu chóralistyki i pieśniarstwa. Przez cały 2014 rok udział w Festiwalu weźmie ponad 180 artystów z powodzeniem odnoszących sukcesy na arenie międzynarodowej. Zaprezentują oni zróżnicowane programy światowych kompozytorów tworzących w okresach od baroku do współczesności.

Koncerty odbywać się będą w jednym z najpiękniejszych miejsc na Zamku Książ – Sali Maksymiliana, słynącej z doskonałej akustyki. W sezonie letnim zaplanowane zostały dwa wyjątkowe wydarzenia plenerowe na dziedzińcu.

To pierwsze tego typu wydarzenie cykliczne w Polsce stanie się ciekawą propozycją dla licznie odwiedzających region Dolnego Śląska turystów, pozwoli zaktywizować społeczność regionu wałbrzyskiego do uczestnictwa w kulturze wysokiej, a najmłodszym da możliwość odkrycia fascynującego świata teatru operowego. Wytworne, zabytkowe wnętrza oraz całe otoczenie położonego na urokliwym wzgórzu Zamku Książ w połączeniu ze sztuką operową staną się okazją do odkrycia na nowo narodowego dziedzictwa i zainicjują wznowienie tradycji muzycznych, z których niegdyś słynął Zamek położony dziś w granicach Wałbrzycha.

O ARTYSTACH

ANNA LICHOROWICZ – sopran

Urodzona w Krakowie. Absolwentka wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej
w Krakowie. Dyplom z wynikiem celującym uzyskała w klasie prof. Barbary Niewiadomskiej. Laureatka grand prix na konkursie operowym Festiwalu Oper Oder Spree Międzynarodowych Kursów Wokalnych w Beeskow  k. Berlina (2004). Stypendystka Vice-Prezydenta Brandenburgii Jörga Schönbohma. Odznaczona Nagrodą Artystyczną Polskiej Estrady – Statuetką PROMETEUSZA z nominacjI Stowarzyszeń Twórców oraz Polskiego Stowarzyszenia Estradowego za osiągnięcia artystyczne i twórcze (Warszawa-Wrocław 2012). Jeszcze jako studentka gościła na festiwalach operowych dla młodych wykonawców: Oper Oder Spree w Niemczech oraz  I Giorni della Lirica  we Włoszech, podczas których śpiewała partie: Konstancji w „Uprowadzeniu z seraju” W.A. Mozarta, Amora w „Orfeuszu i Eurydyce” Ch. W. Glucka oraz Adiny w „Napoju miłosnym”G. Donizettiego. Debiutowała na II roku studiów, wykonując jednocześnie partię sopranową z oratorium Stworzenie świata J. Haydna na scenie Filharmonii Krakowskiej, jak również kreując swoją pierwszą rolę operową: Madame Herz w singspielu „Dyrektor teatru” W. A. Mozarta. Główne role wykonywała także w projektach scenicznych krakowskiej Akademii Muzycznej, śpiewając na scenie Opery i Operetki w Krakowie. Występowała w Krakowskiej Operze Kameralnej: w spektaklu „La festa teatrale” podczas festiwalu „Ars Cameralis” oraz w partii tytułowej z opery „Zaide” W. A. Mozarta.

Jest  solistką  Opery  Wrocławskiej. Zadebiutowała podczas I Festiwalu Polskiej Opery Współczesnej
w roku 2008 – partią Roksany w operze „Król Roger” K. Szymanowskiego. Następnie wzięła udział
w superwidowisku „Skrzypek na dachu” J. Bocka w Hali Stulecia we Wrocławiu (2008). Dla wielkiej widowni zaśpiewała również podczas premiery  megawidowiska „Turandot” G. Puccininiego na wrocławskim Stadionie Olimpijskim (2010), zaprezentowała się wtedy partią Liu, za którą zdobyła uznanie krytyki polskiej i zagranicznej. Kolejnym sukcesem okazał się udział w premierze megawidowiska operowego „Kniaź Igor” Aleksandra Borodina (rola księżnej Jarosławny) we wrocławskiej Hali Stulecia  w listopadzie 2011 roku. Znaczącym osiągnięciem w karierze sopranistki była rola Joanny d`Arc w premierze opery „Joanna d`Arc”
G. Verdiego, która została wystawiona po raz pierwszy w Polsce. Zdobyła wtedy bardzo pochlebną krytykę, a następnie pod batutą dyr. Ewy Michnik nagrała wraz z zespołem Opery Wrocławskiej płytę audio
z całościowym wykonaniem dzieła.

Na scenie opery występuje w rolach: Cesarzowej z Kobiety bez cienia R. Straussa, Violetty z „Traviaty”
G. Verdiego, Mimi z „Cyganerii” G.Pucciniego, Joanny z „Giovanny d`Arco” G. Verdiego,  Rozalindy  
z „Zemsty nietoperza” J. Straussa, Giulietty z „Opowieści Hoffmanna” J. Offenbacha, Flory z „Chopina”
G. Oreficego, Siostry Paskaliny  z „Legend  o Maryi” B.Martinu, roli tytułowej z „Hagith”
K. Szymanowskiego, Roksany z „Króla Rogera” K. Szymanowskiego. W grudniu 2012 wykreowała rolę Neddy w operze R. Leoncavallego „Pajace” zyskując niezwykle przychylny aplauz publiczności.
W kwietniu tego roku wykonała tytułową partię w premierowym spektaklu „Traviaty”, a jej kreacja została okrzyknięta mianem wyjątkowej i niezwykle wspaniałej, co znalazło swoje odzwierciedlenie
w entuzjastycznych recenzjach polskiej i zagranicznej krytyki. W listopadzie br. artystka zadebiutowała
w roli Leili w kolejnym superwidowisku Opery Wrocławskiej w Hali Stulecia „Poławiacze pereł”
G. Bizeta. Koncertowała także w filharmoniach: krakowskiej, rzeszowskiej, częstochowskiej i wrocławskiej. Gościnnie występowała w roli Violetty z Traviaty G. Verdiego na deskach Teatru Wielkiego Opery
w Poznaniu.

TOMASZ MALESZEWSKI – tenor

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu Wydziału Wokalnego
o specjalizacji operowej w klasie śpiewu solowego prof. Eugeniusza Sąsiadka, a także Wydziału Edukacji Muzycznej w klasie dyrygentury chóralnej prof. Zofii Urbanyi – Krasnodębskiej. Kształcił się pod kierunkiem prof. Carol Richardson-Smith – wykładowcy śpiewu w Hochschule fuer Musik und Theater w Hannoverze, a aktualnie u wybitnego bułgarskiego tenora Kałudiego Kałudowa.
Jest finalistą i półfinalistą kilku konkursów wokalnych w Polsce i za granicą. Jest solistą zespołu śpiewaków Wrocławskich Kameralistów Cantores Minores Wratislavienses. Stale współpracuje ze Schleswig-Holstein Musik Festival oraz Filharmonią w Bambergu w Niemczech. Stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania
 ochrony dóbr kultury.
W swoim repertuarze operowym posiada następujące partie: Bastien – W.A. Mozart – „Bastien und Bastienne”, Dyrektor teatru – W.A. Mozart – „Dyrektor teatru”, Monostatos – W. A. Mozart – „Czarodziejski Flet”, Jaś – E. Humperdinck – „Jaś i Małgosia”, Florville – G. Rossini –„ Il Signor Bruschino”, Gehrardo – G. Puccini – „Gianni Schicci”, Almaviva – G . Rossini – „Cyrulik Sewilski”, Damazy – St. Moniuszko – „Straszny Dwór”, Don Curzio – W.A. Mozart – „Wesele Figara”, Gaston, Alfred – G. Verdi – „La Traviata”.
Jest również odtwórcą dzieł oratoryjnych i kantatowych: G.F. Haendel: Mesjasz, Samson, Dixit Dominus, Te Deum, La Resurrezione; M.A. Charpentier: Te Deum; G.G. Gorczycki: Completorium;
J. Haydn: Stworzenie świata, Pory roku, Cäcilienmesse; W.A. Mozart: Requiem d-moll, Msza koronacyjna, Msza F-dur; C. Franck: Msza A-dur J. Elsner: Magnificat, Nieszpory, Msza F-dur, Msza koronacyjna C-dur; A. Dvorak: Msza D-dur; F. Mendelssohn-Bartholdy: Eliasz.
Występował na festiwalach muzycznych: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Maj
z Muzyką Dawną, Gaude Mater.Koncertuje nie tylko w Polsce ale również i za granicą, dotychczas śpiewał w takich krajach jak: Austria, Niemcy, Włochy, Grecja, Hiszpania, Węgry, Czechy, Słowacja, Białoruś, Litwa, Mołdawia, Rumunia, Luxemburg, Turcja, Słowenia, Rosja, Japonia, Singapur.
W październiku 2012 roku artysta wziął udział w wykonaniu Carmina Burana w Szanghaju i Pekinie w ramach trasy koncertowej Schleswig-Holstein Music Festival.
Uczestniczył w seminariach i kursach wokalnych prowadzonych przez następujących pedagogów: Piotra Kusiewicza, Bogdana Makala, Eugeniusza Sąsiadka, Piotra Łykowskiego, Ingrid Kremling, Carol Richardson – Smith, Teresę Żylis-Gara.

 

ŁUKASZ ROSIAK – baryton

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. W. Zalewskiego.

Rok 2002 przyniósł artyście udział w finale VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego
w Dusznikach-Zdroju i nagrodę specjalną za najlepszą interpretację utworów Mendelssohna-Bartholdyego.
W listopadzie 2003 r. w VI Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. E. Kossowskiego zdobył II nagrodę oraz nagrodę specjalną ZAiKS za wykonanie pieśni kompozytora współczesnego. W 2005 r. otrzymał II nagrodę (I nie przyznano) w XI Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari oraz wyróżnienie
w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Harclei Darclee w Rumunii.
Solista bierze udział w wielu koncertach kameralnych w kraju i za granicą. Współpracuje
z Filharmonią im. R. Traugutta w Warszawie (koncerty m.in. w Berlinie i Chicago). W październiku 2006 r. zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w spektaklu Andrea Chenier  U. Giordano. W tym samym roku artysta wystąpił w inscenizacji Wozzecka A. Berga. W roku 2007 wziął udział w prestiżowym wykonaniu opery L’Orfeo  C. Monteverdiego z okazji 400-lecia jej prapremiery w Mantui. Młody artysta jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Młoda Polska 2007″.
Obecnie jest solistą Opery Wrocławskiej, gdzie kreował takie partie jak: Rangoni w Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Marullo w Rigoletcie G. Verdiego, Eisenstein w Zemście nietoperza J. Straussa, Oficer w Kolonii karnej J. Bruzdowicz, Perczyk w Skrzypku na dachu J. Bocka, Figaro wWeselu Figara W. A. Mozarta, Belcore w Napoju miłosnym 
G. Donizettiego, Jednooki w Kobiecie bez cienia R. Straussa, Papageno w Czarodziejskim flecie 
W. A. Mozarta, Schaunard w CyganeriiG. Pucciniego, Franz w Pułapce Z. Krauze a ostatnio Prior Walter w polskiej prapremierze Aniołów w Ameryce P. Eötvösa. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej kreuje partię Pinga w Turandot G. Pucciniego.

 

KATARZYNA NEUGEBAUER – fortepian

Urodziła się w 1980 r. w Poznaniu, tam też z wyróżnieniem ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. M. Karłowicza w klasie fortepianu; jest absolwentką Akademii Muzycznej im.
K. Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie od 2007 r. jest zatrudniona jako pianista-akompaniator. Finalistka konkursów ogólnopolskich, a także laureatka VI nagrody Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów w Warszawie. Jako solistka występowała pod batutą m.in.: Jacka Kasprzyka, Antoniego Wita oraz Adama Klocka, z towarzyszeniem orkiestr Filharmonii Wrocławskiej, Poznańskiej oraz Kaliskiej.
Od 15 roku życia występuje jako akompaniator na konkursach wokalnych i instrumentalnych; obecnie działa głównie na polu kameralistyki, koncertując przede wszystkim ze śpiewakami na scenach Polski i Europy. Zainteresowanie muzyką współczesną zaowocowało licznymi prawykonaniami utworów młodych kompozytorów wrocławskich, które były prezentowane na festiwalach m.in. takich jak Eurosilesia, Gwiazdy Promują czy Musik Unter Zeit w Münster.
Wraz ze skrzypkiem Bartoszem Bokunem tworzy zespół Duo 4U, którego debiutancka płyta ukazała się w maju 2009 r. Dokonała nagrań dla Radia Poznań. Z Chórem Filharmonii Wrocławskiej dokonała nagrania płyty CD z twórczością i pod dyrekcją Boba Chilcotta.
W polu jej szczególnych zainteresowań znajduje się muzyka operowa i duże formy symfoniczne.
Z powodzeniem bierze udział jako akompaniatorka w wielu prestiżowych konkursach wokalnych
i stale współpracuje z wybitnymi śpiewakami operowymi i dyrygentami.

 

 MICHAŁ ROT – fortepian


Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, którą ukończył 
z wyróżnieniem w 2012 roku. W roku akademickim 2009/2010 wyjechał na stypendium Erasmus do Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie (klasa prof. Andrzeja Ratusińskiego) oraz do Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Mannheim (klasa kameralistyki Prof. Michaela Flaksmana oraz klasa Liedbegleitung Ulricha Eisenlohr).

Pianista jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych
m. in.: III nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym w Bystrzycy Kłodzkiej w 2001 roku,
I nagroda oraz nagroda dla najlepszego uczestnika konkursu na Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym w Chorzowie w 2001 roku, wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Kameralistyki Fortepianowej w Częstochowie w 2003 roku, wyróżnienie I stopnia na Ogólnopolskim Konkursie Chopinowskim im. Wł. Kędry w Łodzi   w 2004 roku, III nagroda na Konkursie Kameralnym
w Chorzowie w 2006 roku, wyróżnienie, nagroda specjalna oraz II nagroda na XVII Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. K. Bacewicza w Łodzi w 2010 roku, nagroda dla najlepszego pianisty na XVII Międzynarodowym Konkursie im. J. Brahmsa w Pörtschach (Austria), laureat Letniej Akademii Muzyki w Krakowie w 2010 roku.

Artysta doskonalił swoje umiejętności pianistyczne pod okiem wielu wybitnych osobowości takich jak: Paul Badura – Skoda, Dang Thai – Son, Elza Kolodin, Eduardo Hubert, Paul Gulda, Jonathan Zak, Andrzej Jasiński, Peter Efler, Bronisława Kawalla, Maria Schreiber, Maria Claude, Oleg Krimer, Tadeusz Chmielewski, Elżbieta Soini, Adam Wodnicki, Jose Gallardo, Aleksander Bonduriański, Waldemar Wojtal. Pianista prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i zagranicą. Brał udział
w festiwalach: Ascoli Piceno” „Gaude Mater”, „Heidelbergerkammermusikfestival”, „Prezentacje – Żelazowa Wola”, „Dni muzyki Karola Szymanowskiego”, „Classic Tea”, „Sierpień Talentów”, „Łódzkie Schumanniana”, „Musica Moderna”, „Muzyka nad Zdrojami”.

Artysta inaugurował rok chopinowski w Stuttgarcie oraz sezon artystyczny 2010/2011
w Filharmonii Częstochowskiej, reprezentował Polskę na Międzynarodowym Forum ECMTA (Europejskie Stowarzyszenie Nauczycieli Kameralistyki), wystąpił na Galowym Koncercie podczas Światowego Kongresu Częstochowian oraz prestiżowym koncercie Preisträgerkonzert
w Mannheim, dał recital w Schloss Seefeld oraz cykl koncertów w Pfortzheim, występował również wielokrotnie w krakowskiej „Floriance” oraz w domu Szymanowskiego „Atma” w Zakopanem. Występował również z Orkiestrą Leopoldinum wykonując Kantatę „św. Mikołaj” we Wrocławskiej Filharmonii.

Pianista współpracował z wybitnymi muzykami takimi jak: Jerzy Salwarowski, Tomasz Daroch, Jerzy Swoboda, Tomasz Chmiel, Stanisław Kierner, Szymon Komasa, Andrzej Kosendiak, Jarosław Bodakowski.  W 2008 roku założył dwa zespoły: duet z wiolonczelistą Krzysztofem Karpetą (Reger Duo) oraz Liedduo z żoną Joanną Rot. Od 2010 roku współtworzy również trio fortepianowe ze skrzypaczką Patrycją Słomczyńską oraz wiolonczelistą Krzysztofem Karpetą.
Od 2011 roku kształci się pod okiem światowej sławy śpiewaka – kameralisty Olafa Bära.
Jest dwukrotnym stypendystą Prezydenta Miasta Częstochowy oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego. Obecnie jest zatrudniony na stanowisku asystenta
w Łódzkiej Akademii Muzycznej.

ZESPÓŁ REPERCUSSION

 

Repercussion to zespół którego naczelną ideą jest muzyczne wykonawstwo, wykorzystujące instrumentarium perkusyjne. Koncerty zespołu obalają obiegowy pogląd, że perkusja to tylko mniej lub bardziej jednostajny rytm. Odpowiedni dobór instrumentarium daje bowiem nieprawdopodobne możliwości melodyczne, harmoniczne, brzmieniowe oraz rytmiczne. Muzycy wykorzystują zarówno instrumenty melodyczne: marimba, wibrafon czy ksylofon, jak i typowo rytmiczne: bębny, kotły; oraz tzw. ”przeszkadzajki” – wywodzące się z różnych kultur muzycznych świata. 

Zespół swobodnie porusza się w bardzo różnych stylistykach – od muzyki etnicznej począwszy przez blues, jazz aż po kompozycje z kręgu współczesnej muzyki klasycznej. Niezwykle ciekawym nurtem, który zespół uprawia jest „teatr instrumentalny”, polegający na teatralizacji (wizualizacji) gry instrumentalnej. Charakterystyczne dla tego nurtu jest wykorzystywanie jako instrumentów przedmiotów codziennego użytku, elementy gry aktorskiej, ruchu scenicznego oraz happeningu. Skład personalny zespołu zmienia się w zależności od repertuaru. Repercussion bywa duetem lub też powiększa się do kilkunastoosobowej orkiestry perkusyjnej.

Obecnie trzon zespołu stanowią: Jacek Muzioł (założyciel i kierownik artystyczny grupy), Radosław Jędraś,  Miłosz Rutkowski, Bartłomiej Dudek.


GWARDIA GRYFA


W naszej działalności nawiązujemy do włoskiej tradycji sbandieratori, czyli historycznej żonglerki chorągwiami. Ma ona swoje źródła w tradycji powiewania flagami, której początki można odszukać już w XII w. Wtedy to w całej Europie, a szczególnie we Włoszech, po wyjątkowych wydarzeniach, takich jak zakończenie wojny, chorążowie straży miejskiej zwykli świętować przez wykonywanie skomplikowanych manipulacji chorągwiami.

Włoskie Sbandieratori jest dyscypliną niezwykle eliatrną na pograniczu sztuki, sportu i tradycji. Młodzież z najlepszych rodzin ubiega się o przyjęcie do tych bractw. Bycie Sbandoriatori to zaszczyt, prestiż ale i ciężka praca. W tym kraju jeśli chce się uprawiać profesjonalną żonglerkę flagami grupa musi zapisać się do FISB – Federazione Italiana Sbandieratori (Włoska Federacja Sbandieratori). Federacja ta narzuca pewne standardy co do rozmiaru (130x130 cm) i rodzaju tkaniny flagi. Standardy te trzeba spełniać przy organizacji włoskich rozgrywek i mistrzostw. 

Należy jednak podkreślić, że Gwardia Gryfa nie jest zespołem rekonstrukcji historycznej, korzystamy pełnymi garściami z pięknej, wielowiekowej, włoskiej tradycji sbandieratori, ale pozwalamy sobie na własną interpretację tej sztuki. Nasze pokazy wzbogacone o występy tancerek ze skrzydłami, żonglerów i tancerzy ognia są formą widowisk scenicznych. Pozostajemy w stylistyce średniowiecznej, ale nasze prezentacje odbiegają od klasycznego, włoskiego sbandieratori. Łącząc różne dyscypliny i korzystając z ich wzorców staramy się stworzyć coś zupełnie nowego.

 

AKADEMICKI CHÓR POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ

 

Istnieje od ponad 40 lat. W swoim zróżnicowanym repertuarze a cappella wykonuje utwory kompozytorów polskich i zagranicznych, od muzyki dawnej po współczesną, wiele rodzajów, gatunków i stylów, łącznie z wielkimi formami wokalno-instrumentalnymi.

Koncertował na 4 kontynentach, w 33 państwach, odbywając podróże artystyczne m.in. w USA (1987, 1996, 1999), a także w Chińskiej Republice Ludowej (2001), oraz w blisko 100. różnych miejscowościach w kraju. W swoim dorobku posiada nagrania telewizyjne i płytowe, ponad 50 wykonań dużych dzieł wokalno-instrumentalnych we współpracy ze znanymi dyrygentami oraz orkiestrami filharmonicznymi z różnych miast Polski. Jest laureatem kilkudziesięciu nagród, wyróżnień i medali na licznych festiwalach i konkursach muzycznych, zarówno krajowych, jak
i zagranicznych.
Jest także laureatem wielu prestiżowych nagród za zasługi i osiągnięcia w propagowaniu kultury. Nieprzerwanie – od 1974 roku, kiedy był jeszcze niewielkim zespołem śpiewaczym przy Wydziale Górniczym, corocznie organizuje we Wrocławiu Festiwal Barbórkowy Chórów Akademickich.
Bogaty dorobek artystyczny zespołu sytuuje go w czołówce polskich chórów akademickich, pozwalając uznać go za jedną z kulturalnych wizytówek Wrocławia.
W latach 1973-1999 dyrygentem i kierownikiem artystycznym zespołu był Piotr Ferensowicz,
a obecnie, od roku 2000,  zespołem kieruje Małgorzata Sapiecha-Muzioł.

 

MAŁGORZATA SAPIECHA – MUZIOŁ – dyrygent

 

Studia dyrygenckie ukończyła w 1998 roku w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Marka Pijarowskiego. Jest także absolwentką Wydziału Muzycznego Wrocławskiej Akademii, który ukończyła z wyróżnieniem w roku 1993.

 

Jest laureatką I wyróżnienia II Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego. Koncertowała z orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Symfoniczną i Kameralną Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Orkiestrą i Chórem Akademii Bachowskiej ze Stuttgartu. Od 1994 roku jest dyrygentem orkiestry i chóru Zespołu Szkół Muzycznych w Wałbrzychu. Z zespołami tymi prowadzi aktywną działalność koncertową na terenie Dolnego Śląska, która została uwieńczona nagraniem płyty CD "Requiem" W. A. Mozarta. 
W roku 1999 uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach.

 

Od lutego 2000 roku jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

 

 Bilety:

SEKTOR VIP – 200 zł

SEKTOR A1 – 100 zł

SEKTOR A2 – 80 zł

SEKTOR A3 – 50 zł

SEKTOR B – 50 zł

SEKTOR C – 20 zł

 

Rezerwacje biletów:

tel.: (74) 664 38 34
e-mail: [email protected]

Bilety on-line:

www.bilety.ksiaz.walbrzych.pl
www.ticketpro.pl

Bilety kasowe:

Kasy Zamku Książ
pn.-pt. – czynne 10.00-17.00
so.-nd. – czynne 10.00-18.00

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www. tvsudecka.pl z siedzibą w Bielawie, 58-260, ul. Jana III Sobieskiego 17a, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Zażenowana ale z nadziejąTreść komentarza: Spoko, fajnie jeśli będą nowości Ale jeśli, ma to być kolejna kopia, kopi już istniejących w naszym powiecie sklepów to totalny bez sens Klientów nie przybędzie, poprostu ludzie się rozłożą Nie dla kolejnego kika, sinsaya, pepco, tediego ileż można i ogromne NIE dla kolejnej biedronki Otwórzcie totalnie nowe sklepy w naszym powiecie Leroy świetny pomysł, ktoś w komentarzach wspomniał o kinie - super, Otwórzcie Auchana, Carffora czy Leclerca zamiast kolejnej biedronki czy Lidla Otwórzcie bershke, new yorkera, Reserved, a nie znowu sinsaya Yes4home, nie kolejne pepco Lodowisko, nie kolejną siłownię Jest ogrom możliwości, nie schrzańcie tego i tym razem Jak na tak mały powiat 2 action, 3 sinsaye, pepco czy kików już nawet nie wiem ile, to już jest śmiechData dodania komentarza: 21.11.2024, 21:10Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: MyTreść komentarza: Raczej bliżej Bielawy🤣to będzie w DzierżoniowieData dodania komentarza: 21.11.2024, 14:58Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: MyTreść komentarza: Umiesz przecież dzieciaku korzystać z internetuData dodania komentarza: 21.11.2024, 14:56Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: mameluchTreść komentarza: a to deweloper kupujący ziemię i budujący swój obiekt ma zająć się powodzianami?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 11:15Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: mameluchTreść komentarza: Majster jest po drugiej stronie ulicy, a po drodze jeszcze OrlenData dodania komentarza: 21.11.2024, 11:14Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w DzierżoniowieAutor komentarza: JulaTreść komentarza: Najlepsze te komentarze typu po co ?😀 A później na parkingu nie ma gdzie zaparkować ludzie to jednak dziwny typ.Ja nie palę ale nie narzekam że sprzedaja papierosyData dodania komentarza: 21.11.2024, 08:57Źródło komentarza: Ruszyła budowa dużego parku handlowego w Dzierżoniowie
Reklama