Moduł I – to usługa wsparcia, świadczona w ramach programu i powinna obejmować swoim zakresem wsparcie społeczne, wsparcie psychologiczne, ułatwienie dostępności do podstawowej oraz specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz wsparcie w czynnościach dnia codziennego w szczególności zrobienie zakupów.
Moduł II - mający na celu poprawę bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych przez dostęp do tzw. „opieki na odległość”. Czyli znana większości mieszkańców zdalna opieka z wykorzystaniem opasek/bransoletek życia.
Dzięki zakupionym urządzeniom seniorzy pozostają pod stałą 24h opieką Telecentrum. Opaska pozwala nawiązać połączenie alarmowe; umożliwia wykonanie telefonu na wskazany numer; poinformuje o wykrytym upadku; ustali lokalizację; określi poglądową wartość tętna; policzy wykonane w ciągu dnia kroki i jest wodoodporna.
Zastosowana w urządzeniu aplikacja mobilna CareMate dodatkowo wyświetli pomiary w formie wygodnego wykresu, powiadomi o alarmach i zdarzeniach,przypomni o konieczności naładowania baterii. Niewątpliwie to małe urządzenie jak sami mówią daje im poczucie bezpieczeństwa zwłaszcza gdy wiedza, że przez 24h przez 7 dni w tygodniu pozostają pod stałym monitoringiem opiekunów w Telecentrum.
Od marca 2022 r. programem objętych zostało 52 mieszkańców spełniających warunki uczestnictwa w programie z czego 20 osób w ramach modułu I i 32 osoby w ramach modułu II.
Komentarze