Do mieszkańca powiatu kłodzkiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Podstępem wprowadził go w błąd podając informację, że pieniądze pokrzywdzonego zgromadzone na jego koncie są zagrożone, a ponadto odnotowano już próbę włamania na jego konto bankowe. Mężczyzna niestety zaufał oszustowi i w obawie o swoje środki wykonywał jego polecania związane między innymi z licznymi przelewami pieniężnymi, także przy podaniu kodów Blik. Pokrzywdzony, gdy się zorientował, powiadomił o tym fakcie Policję.
Jak uchronić się przed działaniem oszustów?
-
pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
-
jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, np. AnyDesk , możesz być pewien, że to oszustwo;
-
jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu);
-
osoba kontaktująca się w imieniu banku nigdy nie poprosi nas o dane do logowania, podanie kodu BLIK.
Info: aspirant sztabowy Joanna Bielak, KPP Kłodzko
Komentarze