W latach 2019 - 2021, na terenach wokół Jeziora Bielawskiego:
- uruchomiona została wypożyczalnia rowerów górskich,
- wzbogacono ofertę wypożyczalni sprzętu pływającego,
- zmodernizowano boiska do koszykówki oraz ściankę tenisową,
- zmodernizowano stanowiska do grilowania, zlokalizowane na wyspie,
- dokonano nowych nasadzeń roślinności nisko i wysokopiennej,
- uruchomiano wakacyjny parking płatny,
- zamontowano pawilon na polu namiotowym, w którym uruchomiona została recepcja,
- przy kompleksie sanitarnym przygotowano zlewnię "szarej wody" dla kamperów,
- zainstalowano "ruską banię",
- powstał sklepik sezonowy przy basenie odkrytym,
- cały obszar wyposażono w sieć „wifi”,
- uruchomiono letnie seanse Bielawskiego Kina Plenerowego,
- uruchomiono Beach Box,
- otwarto lokal gastronomiczny pn. „Przystań Tu.”
Wszystkie podejmowane działania prowadzą do wzbogacenia oferty ośrodka, przy jednoczesnej próbie jej komercjalizacji. Oczywiście, nie wszystkie propozycje są zawsze trafione. W takiej sytuacji staramy się dostosowywać je do wymagań turystów (np. wprowadzając wynajem rowerów także na kilka dni, a nie tylko na jeden) lub całkowicie z nich rezygnować (np. z mini stadniny koni).
Istotnym krokiem w tworzeniu nowoczesnego produktu turystycznego było opracowanie logotypu Campingu "Sudety" oraz jego intensywna promocja w telewizji, radiu, na billboardach, a także w internecie.
Kampania promocyjna przyniosła bardzo dobre efekty. W ostatnich 2 miesiącach w wyszukiwarce google wizytówka campingu wyświetliła się 177.000 razy, w tym 966 razy przekierowano internautów na stronę "Sudetów", 1.150 razy padło zapytanie o trasę dojazdu i wykonano 156 przekierowań bezpośrednio na telefon recepcji.
Dzięki tym działaniom turyści odwiedzający Bielawę kierują się w jedno konkretne miejsce, które oferuje szereg atrakcji i rozrywek, zarówno w dzień , jak i po zmierzchu.
W efekcie, w ciągu pierwszych dwóch wakacyjnych miesięcy Camping "Sudety" odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Na polu biwakowym sprzedano blisko 2.000 osobodni, z basenu odkrytego skorzystało blisko 15.000 osób, a co najmniej drugie tyle odwiedziło plażę strzeżoną.
Dotychczas na campingu nocowali turyści z Nowej Soli, Rzeszowa, Gorzowa, Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego, Strzegomia, Kłodzka, Władysławowa, Bydgoszczy, Świnoujścia, Brzegu, Żywca, Szczyrku, Warszawy, Dzierżoniowa, Garwolina, Wrocławia, Łodzi, Rybnika, Katowic, Chorzowa, Słupska, Gdyni, Rumi, Krakowa, Bielska.
Ponadto Bielawę odwiedzili również "camperowcy" z Niemiec, Ukrainy oraz Hiszpanii.
Dzięki takiemu "oblężeniu" turystów, Gmina Bielawa wzbogaciła się o kwotę 215.175 zł. Ten sukces finansowy był możliwy m.in. dzięki działalności:
- basenu - łączny przychód - 91.651 zł
- pola biwakowego - łączny przychód - 29.052 zł
- parkingu - łączny przychód - 17.462 zł
- wypożyczalni sprzętu pływającego - łączny przychód - 12.320 zł
- sklepiku - łączny przychód - 10.560 zł
- wakeboard - łączny przychód - 8.778 zł
- wypożyczalni rowerów - łączny przychód - 3.074 zł
Ponadto z tytułu dzierżawy terenów kasę miejską zasiliło 38.270 zł.
Wpływy osiągane z oferowanych usług pozwolą na pokrycie części kosztów związanych z utrzymaniem całego ośrodka w tym: zatrudnieniem personelu, wywozem nieczystości, sprzątaniem terenu, zapewnieniem zaplecza sanitarnego itd.
Zanosi się, że sierpień br. będzie równie dobry. Szczegółowe informacje w tym zakresie opublikujemy w połowie września.
Napisz komentarz
Komentarze