Realizujące prace PKP Polskie Linie Kolejowe SA zapowiadają udostępnienie całej trasy dla ruchu pasażerskiego na koniec tego roku. Między Wrocławiem, a Świdnicą będzie 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście.
Ważne jest, że zakres tej inwestycji uwzględnia plany budowy drugiego toru na odcinku Wrocław – Kobierzyce i reaktywacji linii nr 310 Kobierzyce – Piława Górna. Na stacji w Kobierzycach przebudowywany jest układ torów – nowa „mijanka” pozwoli tu na obsługę większej liczby połączeń.
Kolejowa trasa z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok.
Inwestycja, warta prawie 217 mln zł, realizowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Napisz komentarz
Komentarze