Kathrin Spillner – urodzona w Marbach am Neckar, pierwsze lekcje gry na skrzypcach otrzymała w wieku 12 lat i zdobyła liczne nagrody w krajowym i ogólnopolskim konkursie Jugend Musiziert aż do ukończenia studiów w 2001 roku. W tym samym roku rozpoczęła studia skrzypcowe na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Stuttgarcie u prof. Christiana Sikorskiego. Podczas studiów, które ukończyła z wyróżnieniem w 2008 roku, przez rok uczyła jako nauczyciel w Musikhochschule Stuttgart, otrzymała stypendium od Studienstiftung des Deutschen Volkes i uczęszczała na wiele kursów mistrzowskich, między innymi z Igorem Ozimem i kwartetem Alban Berg. W latach 2006-2008 Kathrin Spillner była zatrudniona przez rok w Deutsche Radiophilharmonie Saarbrücken-Kaiserslautern i Radiowej Orkiestrze Symfonicznej Stuttgartu SWR, zanim w 2008 roku została członkiem pierwszych skrzypiec Württembergischer Kammerorchester Heilbronn. W tym samym czasie rozpoczęła studia magisterskie w głównym temacie kwartetu smyczkowego w kwartecie Vogler w Musikhochschule Stuttgart. W 2011 r. Kathrin Spillner opuściła Heilbronn i osiedliła się wraz z rodziną w północnych Niemczech. Poza obecnymi aktywnymi zajęciami dydaktycznymi i kierowaniem oddziałem Streichera w szkole muzycznej Glückstadt coraz częściej zajmuje się kameralistyczną muzyką fortepianową ze swoim partnerem Alexandrem Annegarnem i jest stałym gościem w Ensemble Resonanz (Hamburg) i Elbipolis Baroque Orchestra (Hamburg). Kathrin Spillner gra na skrzypcach Josepha Klotza z 1782 roku.
Alexander Annegarn – urodzony w Gütersloh, licencjat od 2008 do 2012 roku w Akademii Muzycznej i Teatralnej w Hamburgu, ukończył ją z wyróżnieniem. Tytuł magistra uzyskła w 2015 roku w Lubece (główny przedmiot z prof. Franzem Danksagmüllerem). Stypendysta Fundacji Possehla; Kursy mistrzowskie z Michaelem Radulescu, Danielem Roth, Gerhardem Weinbergerem, Hayo Boerema. Oprócz szerokiego repertuaru barokowego i romantycznego interesuje go zwłaszcza najnowszy, nieznany teren. Szczególnie inspiruje go „rzadkość”: zaniedbani kompozytorzy, eksperymentalna muzyka organowa, dźwiękowe badania, innowacyjne organy. Kontakt, współpraca, (oryginalne) wykonanie i upowszechnianie dzieł współczesnych kompozytorów (w tym Jean Guillou, Dominique Susteck, Alberto Jacopucci) określają jego pracę w tym obszarze. Jako pianista, Alexander Annegarn i jego partnerka Kathrin Spillner są bardzo oddani grze na skrzypce i fortepian.
Program koncertu plenerowego w Villi Polanica 10 sierpnia o godz. 20.00
Franz Schubert (1797-1828)
Sonate g-Moll für Violine und Klavier Op. Posth. 137,3
1. Allegro giusto
2. Andante
3. Menuetto. Allegro vivace
4. Allegro moderato
Sonate a-Moll für Violine und Klavier Op. Posth. 137,2
1. Allegro moderato
2. Andante
3. Menuetto. Allegro – Trio
4. Allegro
- Przerwa -
Henryk Wieniawski (1835-1880)
Légende Op. 17
Robert Schumann (1810-1856)
Sonate a-Moll für Violine und Klavier Op. 105
1. Mit leidenschaftlichem Ausdruck
2. Allegretto
3. Lebhaft
Program koncertu w Bardzie 12 sierpnia o godz.19.00
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Praeludium g-Moll BuxWV 149
Arcangelo Corelli (1653-1713)
Sonate für Violine und Basso continuo e-Moll Op. 5/8
1. Preludio: Largo
2. Allemanda: Allegro
3. Sarabanda: Largo
4. Giga: Allegro
Dietrich Buxtehude
Ciaccona e-Moll BuxWV 160
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Partita über den Choral Christ der du bist der helle Tag BWV 766
Robert Schumann (1810-1856)
aus Vier Skizzen für den Pedalflügel Op. 58:
1. Nicht schnell und sehr markiert c-Moll
Henryk Wieniawski (1835-1880)
Légende Op. 17
Johannes Brahms (1833-1897)
aus Elf Choralvorspiele Op. 122:
4. Herzlich tut mich erfreuen
Louis Vierne (1870-1937)
Carillon de Westminster Op. 54/6
Napisz komentarz
Komentarze